happysix 44 Postad 10 December , 2014 Här är något jag tror kan vara av intresse. Open Sea Map..... http://map.openseamap.org/index.php?lang=en Om länken redan är postad i en annan tråd,ber jag om ursäkt för, denna onödig tråd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 10 December , 2014 Hur o vad är den tänkt att använda till? Fanns en hel del brister efter vad jag kunde se...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 10 December , 2014 (redigerade) Om det varit sjökort skulle det vara trevligare. För planering Navionics sjökort http://webapp.navionics.com/?lang=en Redigerad 10 December , 2014 av Lasse-L Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 10 December , 2014 Zoomar man in på Openseamap i länken så hittar man ju utmärkningen som stämmer ganska bra efter vad jag kan se, men finns inga djupangivelser, och saknas massor med öar, skär och grund, så det är ju inget sjökort direkt....... VAd är tanken med den?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 December , 2014 Hur o vad är den tänkt att använda till? Fanns en hel del brister efter vad jag kunde se...... Man kan ju tex se var Örkeljunga och Hyltebruk ligger om man nu inte vet det. Landkartan var väl inte helt fel - eller!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 10 December , 2014 (redigerade) Funderade inte så mycket på landkartan, men är den Worldwide så är den ju ett bra komplement till Eniro.... Fast just de orterna du nämnde vet jag inte, de åker man väl mest igenom på väg någonstans....... ;-) Faktiskt en ganska bra landkarta när jag tittar efter, men borde den inte hetat Openlandmap istället?? Redigerad 10 December , 2014 av Twister550 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 December , 2014 Fast just de orterna du nämnde vet jag inte, de åker man väl mest igenom på väg någonstans....... ;-) Råkade bara få se dem 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 10 December , 2014 Fast just de orterna du nämnde vet jag inte, de åker man väl mest igenom på väg någonstans....... ;-) Råkade bara få se dem Ja det är väl ungefär så, jag lägger märke till dom vid genomfart, men de ligger ju alldeles för långt från havet för att spela någon särskild roll över huvudtaget.... ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser