Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
wallen

båtelektriker

Rekommendera Poster

God dag, någon som rek en bra elektriker i stockholms området ,norrsidan, som kan gå igenom mitt elsystem på en windy 24 dc. En som inte kostar skjortan

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen att rekommendera, speciellt inte om det inte ska kosta skjortan. Elsystem är ofta knepiga att gå igenom och det tar tid och tid kostar pengar.

Varför inte beskriva ditt problem, som jag förmodar är anledningen till att du söker en elektriker, här och få tips från folk här på forumet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen att rekommendera, speciellt inte om det inte ska kosta skjortan. Elsystem är ofta knepiga att gå igenom och det tar tid och tid kostar pengar.

Varför inte beskriva ditt problem, som jag förmodar är anledningen till att du söker en elektriker, här och få tips från folk här på forumet?

Hej Christer Rent allmänt. Byta paneler, Märka upp lite så man vet vad allt går till vid säkringsdosan, byta även den, Sen har jag en avskiljare, 2 grupper med 2 batt i varje dvs 4 tot. Verkar inte funka mm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du inget kopplingsschema över båten eller förteckning över säkerhetsdosan så kan det bli problem och väldigt många arbetstimmar. Men för att lista ut vad säkringarna går till så är det till att slå på funktionen på strömbrytaren och rycka en säkring åt gången för att se vad som slocknar/slutar fungera på respektive säkring.

 

Om du inte har ägt båten sen den var ny så finns även risken att någon kopplat oseriöst. Misstänker att du vill byta ut din säkringsdosa från gamla pillerformade "fordonssäkringar" till en med flatstiftsäkringar alternativt automatsäkringar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ring en yrkesskola, de eleverna kanske aldrig sett en båt så det är bra träning kanske? Blir billigare än att hyra in en verksam elektriker en hel dag för 800:-/tim plus resor plus materiel plus moms...

Redigerad av Funkis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:(  Ser ut att kunna li ett knivigt problem, tackar för alla svar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...