Gå till innehåll
fredag 03 maj 2024
Rubank

Hur djupt?

Rekommendera Poster

?-) Hur djupt går en Uttern 6000, fulltankad, med 70hk 2-takt och två vuxna ombord? På ett ungefär!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Räkna grovt med 0,8-1,0. Brukar vara samma på de flesta båtar under 10 meter. Vid planing bör den gå ett par-tre dec grundare, men räkna inte med det! Behöver du det exaktare?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tips !-) Gå in på Utterns hemsida och vidare in på deras Diskussionsforum, ställ där samma fråga och jag kan mycket väl tänka mig att du får ett ganska bra svar från bl a tillverkaren själv. Vore intressant då jag själv äger en dylik farkost. Good luck :-tackar Mvh Lars B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:tant Tack för svar. 1 meter låter mycket tycker jag. Kanske utan dyvika (Stenson)!? Ska göra som Laranja förslog, och kasta ut en fråga på Utterns hemsida. Återkommer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara komplettera mitt inlägg om att gå in på Uttern's hemsida !-) Ta och kontakta Uttern via mail och be att få foldern Min båt(vilket finns ett inlägg om på vår klubbsida :-Tack ). Gjorde så själv och vips, 2 dar senare låg den i brevlådan, helt GRATIS hemsänd av Uttern själv. Där står att läsa: Djupgående m upptippad motor ca 0,40m Djupgående m nerfälld motor ca 0,85m en massa andra tekniska fakta :-tackar :-nojd Lars B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...