Shas 6 Postad 23 Juli , 2014 Hej på Er ! Min maskin har tappat en hel del pulver... Toppfart är den samma det är just som den ska upp planing som det blir ordentligt märkbart... Vi pratar om en 2006 som gått under 250timmar. I övrigt går den väldigt fint så när som att den vid vissa tiillfällen blivit lite tjurig i start ögonblicket Det rör sig med största sannolikhet om en översyn och utbyte av stift, kablar, fördelare och rotor i den ordningen. Nu är det så att tittar man på Marinpart Europe rekommenderar de ett stift för strax under 60kr. De har också ett dyrare alternativ låg då i storpack men det hamnade på ca 110kr per syck Jag brukar handla prylar lokalt för att gynna kompetensen på orten. De hävdar att jag ska ha ett stift av Platina kvalitet och då hoppar vi upp till 155kr per styck = mycket pengar. Är det någon som har erfarenhet om det är motiverat att kosta på maskinen dessa dyra stift... Mvh // Shas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorkis 0 Postad 19 Augusti , 2014 Hej Har en vp 5,0 gxi 2004 som denna sommar blivit grinig. Startar ibland inte när den är riktigt varm. Har satt dit en modifiering av bränsletryckregulatorn som vp rekommenderar. Det är sil som byts till en bricka. Tar 5min. Nu går motorn bättre. Vet inte om detta räckte som åtgärd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser