Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
patflemming

Köpa delar från USA

Rekommendera Poster

Funderar på att köpa delar till min V8 från USA. Har fått tips om Michigan motorz ska vara bra. Men, hur gör man för att beställa från USA? Är det bara att lägga en order på deras hemsida och sen kommer de man beställt några dagar senare? Och vart kommer det man har beställt? Till tullen?

 

Tänkte bl.a. Köpa en uppsättning barr limpor och knän som ju ligger på 9000 här i i Sverige och inte mer än än 600 dollar i USA.

 

Är det något mer jag bör tänka på?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur du ska beställa hos dom får du maila om. Jag har beställt enkel saker från USA, att tänka på är frakt, tull och moms som läggs på när paketet ligger hos tullen. Där skall man även bifoga kvitto på vad det är och vad det kostar. Inte alltid det blir billigare då....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk på att du även betalar moms även på frakten. Jag brukar lägga på 30%(Tullavg+moms) på priset när jag snabbräknar för o se om det lönar sig.

 

Du får gärna återkoppla om det blir affär, jag har själv funderat på att beställa motor från dom. Mindre grejor som du tänkt beställt brukar oftast landa för avhämtning på posten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Limpor och knän är billigare i US, men de väger ca 60 - 70 kg!! Det gör att frakten blir såpass dyr att det blir billigare att handla på Hansen Racing. Om du ska handla båtdelar så googla på delarna och välj den butik som har lägsta totalpriset på alla de delar som du är sugen på.

 

Tänk också på att alla transportörer utom USPS är dyra, och du får garanterat tull och moms på en räkning från dem, då de är ålagda av staten att ta ut dessa avgifter.

 

Hittar du en sida som inte vill skeppa internationellt, så lägger du upp ett konto här www.jetcarrier.com så fixar det sig. Men de tar ut tull och moms, men du går garanterat med vinst ändå.

 

Mvh Andréas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...