Gå till innehåll
fredag 16 januari 2026
Paprika

Tohatsu bra nördvändligt att köpa ?

Rekommendera Poster

Kollade på blocket idag och såg en tohatsu för endast 14 000 kr och den har gått 24h i sötvatten den var tillverkad 2008 och sägs att den är i bra skick kan man köpa den eller är tohatsu inte bra det är en 9,8hk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollade på blocket idag och såg en tohatsu för endast 14 000 kr och den har gått 24h i sötvatten den var tillverkad 2008 och sägs att den är i bra skick kan man köpa den eller är tohatsu inte bra det är en 9,8hk.

Kan bara svara generellt. Tohatsu tillverkas i Japan av Nissan, Ett ganska vanligt bilmärke i Sverige som för att förvirra det ytterligare tidigare hette Datsun. 

Namnförvirringen till trots är motorerna mig veterligen helt OK som tillverkats i Japan under lång tid och alltså inte är något kinesiskt skräp. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår mig inte alls på motorer, men jag har haft en Tohatsu, visserligen bara 4 hk, i säkert 10 år. Den har fått minimal omvårdnad, men har alltid gått "som en klocka"

Enda problemet har varit att låsen till huven lossnat en gång.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min förra motor var en Tohatsu 25hk, den gick som en dröm.. startade alltid och den var riktigt rapp tyckte jag..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...