patrikflink 954 Postad 2 December , 2013 Har en 24 fot och hardtopp i mitten (Marieholm 24). Vad tror ni? Räcker 6 meter eller måste jag gå upp till en 8 meters? Taksam för svar. Mvh Flink. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 143 Postad 2 December , 2013 Hej! När vi hade vår Ancas Queen 24, så hade vi 8 meters till den. Det var dock ingen HT-båt. På den så täcktes det över både för och akter med 8 meters. Båten var 7,43 meter. Hoppas det gav dig en liten hint i alla fall :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 954 Postad 2 December , 2013 Hallå, tack så mycket, tänkte också att en 8 borde bli bra, bara det funkar med HT. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 143 Postad 2 December , 2013 Är det en Noa däcksställning så borde det inte innebära problem. De är väl höj och sänkbara i sina stödben. Om det var det du fasade för... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 865 Postad 2 December , 2013 Jag har upptäckt att det är bra om överliggar-röret är lite längre än båten och pressen. Annars blir det gärna hål i pressen där den möter överliggaren. (fråga mig inte hur jag vet ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 1 112 Postad 2 December , 2013 Avsluta i bägge ändar av överliggaren/övre röret med 40-50 centimeter lång armerad plastslang. Eftersom slangen alltid är krokig när man köper den ger det en mjuk avslutning som är skonsam mot pressen. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 2 December , 2013 Jag köpte Noa A-ställning i veckan till min 24 fots Coronet med flybridge, funderade på både 8 och 9 meters men gick sen för 10 meters och det är jag glad för, dessutom är det med en femte stödbenspar i 10 meters. Just utlägget på ca 1 meter i varje ände var perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 954 Postad 2 December , 2013 Tack för alla svaren! Kommer nog att köpa en 8 meters då jag är så trött på att bygga en ny i trä varje år. Blir en present till mig själv nästa vecka om jag klarar uppskrivningen på mån för förarbeviset! Jäkligt roligt att ta beviset, rekomenderar alla att ta det. Skepp ohoj!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 234 Postad 3 December , 2013 Noa-ställningen är ju praktisk för om man köpt för kort ställning så finns det lösa kompletteringsbitar att köpa. Men det är mängdrabatt om man köper en ställning i rätt storlek från början. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser