gissla 1 Postad 13 November , 2013 Hej snabb men kanske dum fråga men vill vara helt säker. Hade ett mindre helvete att montera mitt alpha one gen 2 drev idag på min Mercruiser 3.0 (måste vara standard rotation, höger?) Om växel framåt ligger i och jag gasar, vilket håll går propellern åt då? /Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 290 Postad 14 November , 2013 Hänger inte riktigt med på problemet förutom att det vart krångligt att få dit drevet. Vart kommer rotationen in i problemet? Växel fram skall för övrigt ligga i vid demontering/montering av drevet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gissla 1 Postad 14 November , 2013 Sorry för rörigt inlägg. Förkortat, snurrar proppen medurs (sett bakifrån) när jag gasar framåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zwen 280 Postad 15 November , 2013 Det kan du se genom att titta på propellern. När du kör framåt skall propellern skruva sig fram genom vattnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser