Gå till innehåll
tisdag 07 maj 2024
Gäst MaxSchmeling

Sjöfyllerilagen - The movie!

Rekommendera Poster

Kul at få se dig på film Soumiyes

Slog du dig mycket?

 

OBS denna tråd kommer mycket snart låsas av admin då den strider mot att starta nya 0,2 trådar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom igen crabfish, det där är ju humor! laugh

Man kan föreställa sig svandykaren, kanske inte dagen efter, men väl två dagar efter;

-Jädrans vilket party! Hade vi kul förresten? blush

-Vem körde hem båten? blush

 -Var är jag? blush

-Jag ska ALDRIG dricka mer! cryingJag looovar! angel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, klockren!!! laugh

Säga vad man vill om finnar, men supa det kan de! Det ska de ha cred för. (voj-voj skeppohoj, hick)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det här är också skitkul, hahahahacheeky

 

Tusentals romer har registrerats av polisen.



Nu öppnas registret för de som vill veta om de kartlagts i hemlighet.



– Det är väldigt, väldigt många bekymrade som har hört av sig, säger Skånepolisens informationsdirektör Lars Förstell.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17536635.ab

Satte sig skrattet i vrångstrupen nu?

Sverige 2013

 

Givetvis inte kul.no

Inte heller att kriminalisera med 0,2:an för något som uppenbarligen inte är ett problem. 

Finns säkert de som tycker att vi motståndare mot 0,2:an borde finnas i ett register.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Nej, det sista håller jag inte med om men vi kan nog hålla med om att det vore bra om de som tycker att vi ska ha ett register istället registrerades - för samhällsfarlig aktivitet.

 

post-10024382-1394237664,3637_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

var någon förvånad över att det var just skånepolisen man registrerade hos..?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Jag vet inte om just vår landsända är mer rasistisk än övriga landet men vad jag har förstått så fladdrade det fler hakkorsfanor i Skåne under nazitiden än andra delar av landet så med denna bristfälliga vetenskapliga analys har du rätt, kanske... Å andra sidan kan det finnas många andra förklaringar.

Det viktiga är dock att när inte detta register uppdagades så fanns det inte heller i Skåne. En hög polistjänsteman avslöjar idag att det finns fler register på många fler håll och att Rikspolischefen visste om det redan innan. Men med handen i syltburken så...

Polisväsendet är ett tvärsnitt av samhället och jag ger inte mycket för det. Efter 25 år i Malmö fick jag nog av både det ena och det andra. Poliser är som folk i allmänhet; det bådar inte gott tycker jag!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan väl bara komplettera med Sjöbo, hatbrott mot judar i Malmö och SD:s väljarsiffror till ovanstående ovetenskapliga analys. Men jag är inte heller förvånad att det var just skånepolisen som upprättat detta register. :-P

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker precis tvärtom. Att det är bra att poliser är som folk i allmänhet alltså....

 

Med tanke på att de ska vara allmänhetens= samhällets  tjänare och skydd vore det kanske inte så lyckat om det var annorlunda?

 

Poliser får se mycket skit, de får ta mycket skit, och de upplever mycket skit i sitt jobb. Den skiten formar dem naturligtvis, och ger dem sk fördomar, precis som för alla andra. Hur kunde det vara annorlunda? De är ju knappast Supermen/ Kvinn/s Hens.......De har valt polisyrket och jag är övertygad om att 99 % av dem försöker att göra ett bra jobb.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är lika offtopic som alla andra.. Men du vet väl att det inte är nazister eller rasistiska svenskar som står för hatbrotten mot judar i Malmö va? Det är en medflyttad konflikt från Mellanöstern.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Finns det statistik på sånt?

Imponerande!

Eller är det lika välunderbyggt som 0,2-lagen?

.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det finns det faktiskt. Dock är den inte så lämplig då den visar på att rasism existerar mellan andra grupper än vita européer och alla andra i världen. Chockerande för en del, men whatever makes you sleep at night...

 

Edit: läs gärna den här artikeln (och läs HELA) och läs vad judarna själva anser det stora hotet är.

 

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hatbrott-satter-vardag-pa-prov_7559686.svd

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är av uppfattningen att vi inte ska ha register över folk baserade på etnisk grund, inte heller på sexuell läggning eller åsiktsregister, osv. Men en del sådant har vi sysslat med.

Däremot ska vi i vårt samhälle ta hand om och rätta upp sådant som kan ge problem. Men när vissa problem endast är påhittade problem tycker jag vi ska protestera.

Själv protesterar jag mot vår 0,2:a men egentligen är den bara en blek skugga mot att ha register äver folk av etnisk bakgrund. Men principen är den samma. Något som är påhittat behov av några att det behövs men ställer till det för andra.

Betänk även ett register över båtar vilket å ena sidan vore bra för stölder mm men å andra sidan kan missbrukas för att börja plocka in skatt från ett stort antal fritidsbåtsägare.

Förhoppningsvis vaknar snart fler upp och inser att Sverige inte är så gulligt som vissa tror.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett båtregister är också bra FÖR stöld. När du ser min båt i yterskärgården på kvällen vet du att det är läge att råna mitt hus...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Lång OT utläggning kopplat till Crabfish avslutande rader:

Jag tror såhär; vi har lyckats att behålla bilden av ett smågulligt land där alla bryr sig om varandra och där vi värnar om de som byggde landet, våra gamla. Sanningen är att det är en tuff stat, med tuff ledning och där den som inte reser sig upp när ångvälten kommer, ja han eller hon blir överkörd. Vi har kontrollmyndigheter som inte gör sitt jobb, vi har en polis som har blivit något av en stat i staten och när man ertappas med handen i syltburken... ja ni vet.

För drygt 10 år sedan satt jag i Berlin och fikade med Erich Wetzl. Han var DDR´s siste ambassadör i Stockholm och fick kicken 1990 när DDR köptes upp av dåvarande Västtyskland. När vi kom in på skillnaderna mellan två länder som just DDR och Sverige (hör till saken att Sverige erkände staten DDR först 1972) så sa Erich detta:

Jag tror att många har sin envisa bild av DDR men min uppfattning är att DDR var ett land med ett mycket hård utsida men en mjuk insida. Sverige är ett land där det motsatta råder. Ni har en bild av ert eget land som inte alls motsvarar verkligheten och det är inget positivt....

Jag tror dessvärre att Crabfish har en poäng där och registret är bara en enda grej i en lång rad av men-ojdå-det-visste-vi-inte. Rikspolischefen visste inte men ett annat högt polisbefäl sågar denne eftersom han faktiskt visste.

I grund och botten hör det till politisk hyfs att en reaktion sker men jag tror inte att någon faktiskt bryr sig men det hör till bilden att det ska se ut som om man gör det.

Sverige 2013

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skitkul men fejk (som det mesta annat i den här kalibern). Hyfsat osmidigt klipp innan man ser den kraschade ryssen på trädäcket.

Jag hittade dock inget de gjorde reklam för vilket iofs var positivt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...