Ubaten 0 Postad 15 Maj , 2013 Jag planerar att segla till flensburg i juni och köpa en hel del öl, så jag undrar om nån här vet var det är bra att lägga sig där det är nära till affären? Eller om det finns nån annan hamn i närheten där det är bra att shoppa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusten1 26 Postad 16 Maj , 2013 Lägg dig på norra sidan i hamnen vid Niro-Petersen. Där kan man låna kärror att köra varor från butikerna som ligger nära. På södra sidan nästan mittemot kan man handla på utförsel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 16 Maj , 2013 Segla till Flensburg och köpa öl är nog inte min grej. Förr talade man om utförsel, men det är väl inget som tillämpas idag när vi är med i EU - eller. Man får väl handla tokmycket sprithaltiga drycker ändå - betydligt mer än man klarar av att bära. I en av de första trådarna som handlade i 0,2-debatten var det nån skribent som skröt över att han utfört den nya svenska klassikern. Jag har för mig att det var inför ett konfirmationskalas som han kört till Tyskland, smäcklastat bilen med sprit och kört hem igen på mindre än ett dygn. Det måste va ett verkligt kraftprov för en riktig karl, att utför den nya svenska klassikern och ett gott föredömme för konfirmanden. Den gamla svenska klassikern http://www.ensvenskklassiker.se/startsida/ En sysselsättning för veklingar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser