gladius 26 Postad 26 April , 2013 Hej! Jag har länge sökt efter en begagnad autopilot till min segelbåt. När jag väl hittar en begagnad, på blocket, är den redan såld eller tingad och dessutom i många fall är det redan personer som köar ifall den som kom först ”till kvarnen” av någon anledning skulle ångra sig. Häromveckan var jag i USA och hade då tänkt mig köpa en Simrad tp10 till det billiga priset av ca 3300 SEK. Men när jag veckan innan kollade med den lokala marintillbehörsbutiken så fanns den inte på lager och skulle inte gå att få hem i tid. Det verkar ju rent förbaskat svårt att få ett vettigt och bra pris på en bra rorkultspilot. ”Skam den som ger sig” är dock ett ordspråk som passar min historia likväl som ”tur i oturen”. Jag satt häromkvällen och googlade runt efter just en Simrad Tp10. Häpp! Vilken tur! Kan det vara sant! Jo jag hittade en Tysk marintillbehörsbutik som sålde nya Simrad Tp10 för endast 2500 SEK inklusive frakt till Sverige. Kunde detta verkligen vara sant? På blocket får man inte ens en begagnad autopilot för detta pris. Jag beställde bums och just nu idag när jag kom hem fanns hemma. Leveranstid: 5 dagar! Totalkostnaden blev strax under 2500 SEK. Vill ni veta var jag beställde den? Svaret är: http://www.svb24.com/index.php?sid=cf2d417487c432bb91979825f0d2fcf1&cl=details&cnid=10863&anid=1609&tpl=&listtype=list Mvh Thomas S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 170 Postad 27 April , 2013 Tack för tipset! Då blir det en sån för mig oxå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladius 26 Postad 27 April , 2013 Hej! Som av en händelse finns det en begagnad autopilot på blocket idag, (2013-04-27), för endast 1500 sek. http://www.blocket.se/stockholm/Autopilot_och_VHF_46716413.htm?ca=11&w=1 mvh Thomas S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
breckan 19 Postad 27 April , 2013 svb är bra, har köpt lite där då och då. Fem dagar var lång leveranstid ;-). Jag har brukat få på två vardagar, men de kanske har mycket att göra nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
resqual 0 Postad 16 Maj , 2013 Tänkte bara höra mig för vilken båtmodell ni införskaffade autopiloten till? Ska byta upp mig från 24ft till 27/30 och undrar om den skulle klara av att driva en sån båt? (typ IF, ballad eller likn.) Kommer väll användas till sättande av segel och seglatser som sträcker sig till åland/gotland som max. //Victor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser