Lasse-L 341 Postad 19 Mars , 2013 Nej De håller på med serverbyte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 610 Postad 19 Mars , 2013 Nu är det full fart++. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 19 Mars , 2013 Ähh....? Vilket klotterplank? Har aldrig sett nån här ens tidigare. Menar du sumpen? Annars kära Toaen, det funkar inte med Chrome på en båtsajt, saltvatten du vet. Det skall vara polerat mässing eller brons helst. Skämtar, prova med Firefox eller Opera eller programmet Safari. Tur jag var på bryggan igår och fick klart. Nu snöar det! Fy F...N! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 19 Mars , 2013 Klotterplanket http://79.99.6.178/~planket/forum7/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 19 Mars , 2013 Tack Lasse. Jasså, det klotterplanket. Det har jag nogsamt undvikit i alla tider. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 19 Mars , 2013 Ja det förstår jag. Ett plank för ett fåtal. Jag går inte in i diskutioner där. Men ibland tillför jag lite ved på brasan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Mars , 2013 Bukar också kolla på planket regelbundet. Den intellektuella nivån är nog för hög för min del. Ett och annat guldkorn kan man kanske hitta. Plankets död har förutspåtts, så när det inte gick att komma in trodde jag att Rövarn givit upp. Så va tydligen inte fallet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 19 Mars , 2013 För hög? Seawolfs länk Dacapo är en riktigt höjdare, det ska villigt erkännas. Tyvärr får jag inte länken att fungera här på Maringuiden. Är det någon som vet hur man gör? Gå annars in på Klotterplanket upa och avnjut youtube-länken om vindkraft på Riddarfjärden! Något för Lasse L att ta upp en diskution om, nu när Seawolf lagt ved på den brasan och jag så gärna underhåller den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 19 Mars , 2013 Varför skulle jag på din begäran ta upp en diskusition där. Visst är Seawolfs länk kul men det är en stor skillnad mellan Hakefjorden och Riddarholmsfjärden. Diskutera själv på Klotterplanket, men efter alla negativa kommentarer på Klotterplanket om dej förstår jag att du ber mej att skriva i ditt ställe.. Jag kommer alldrig att stödja dej så länge du inte har raderar mitt material, som du stulit från Seniorseglarna, och lagt ut på din hemsida. Du har ju dömt ut Klotterplanket som oseriöst, och har inte skrivit där på länge. Jag roade mej med att söka på Klotterplanket på Brendan som är ett av dina alias,och fick mycket att läsa bla.. Lite som jag saxat: från Klotterplanket efter sökningen. Som en av de utpekade dårarna vill jag berätta för Brendan att det bara finns två sätt att förhålla sig till dina skriverier. Antingen ignorera dem helt och hållet, eller raljera. Det tredje alternativet, att bemöta dem seriöst, fungerar inte eftersom allt utom medhåll ignoreras av dig. .Att signaturen Brendan håller stilen, d v s inte stilen, utan sin egen, speciella stil, förvånar föga. Han torde vid det här laget ha gjort sig omöjlig i de flesta sammanhang, såväl privat som digitalt. Varför tar du parti för dem som tanklösa av girighet vill exploatera och industrialisera vår vackra skärgård? Anklagade Brendan mig för. Men Brendan, återigen - det har jag aldrig gjort. Citera och underbygg ditt infama påstående om mig. Eller be om ursäkt - en ursäkt för ett tidigare påstående väntar jag ännu på... Eller också, vilket jag sedan flera år hoppas på, börja skriva och argumentera som en förnuftig människa i stället för dessa ständiga utbrott av fanatism. Då kan vi börja åstadkomma något på riktigt. Men det där att det inte spelar någon roll vad andra tycker eftersom naturen är det finaste vi har är väl egentligen allt man behöver se i skrift för att ge upp. Än sen? I övrigt har jag haft rätt i allt jag har skrivit. Inte sant? Skrev Brendan. Hur skall vi veta det, Brendan? Du svarar ju aldrig på ifrågasättanden av dina påståenden. Jag har däremot haft rätt i allt jag skrivit. De enda som ifrågasätter skiter jag i, likt Pirateking. Du har en helt makalös debatteknik, Brendan, då Du lyckas med konststycket att vända alla, till och med de som är med dig, emot dig! Nu går du igång igen, Don Quixiote... Jag har ett och endast ett syfte med att axplocka den länk jag lade in, och det är att lägga in en länk jag råkade hitta efter en halv minuts wikipediande, för andra att titta på och eventuellt fundera över och ännu mer eventuellt bygga vidare på. Men du är densamma som alltid, Brendan. Bara ett jävla gnällande. Och för fanken, Brendan, jag har väl inte sagt att jag inte godkänner några symboler? Kan du inte bara läsa innantill och se att jag beskriver detta som en lek med ord? Trött man blir på din akademiska och snarstuckna stil, och nu har jag blivit smittad märker jag, fanken. Svinsot. Brendan eller GW har en debattförmåga som gör att man till slut tröttnar på honom. Han kan inte föra en seriös debatt. Ljuger och förvränger sanningen. Detta kan man se, han förekommer inte längre i seriösa båtforum som jag deltager i. GW tumme ner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 19 Mars , 2013 Hej admin vill gärna ha en upplysning om vem som rapporteterat mitt inlägg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 19 Mars , 2013 http://79.99.6.178/~planket/forum7/index.php?id=44217 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser