Jump to content
Tuesday 26 October 2021
Sign in to follow this  
Bellmanaurora

USA import

Recommended Posts

Jag gjorde aldrig affär men hade en del kontakt med dem under förra vintern. De var ganska ihärdiga men de lyckades inte finns något som var idé att importera. Antagligen var min prisklass för låg för att det skulle vara någon idé. Det slutade med att jag hittade en båt billigare i Sverige. Prisspann 150-200k

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag var i kontakt med dem en del i höstas och vintras. Fick en del kontakt här på forumet som gjorde mig alltför osäker så det blev köp på hemmaplan istället. Upplägget känns på tok för osäkert för min del. Dessutom är jag rätt skeptiskt till hur USA båtar står sig nordiskt klimat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej jag använde mig av  BoatfindersUSA / BTK eports .

Har bara bra erfarenheter av dom .Dom hjälpte mig hela vägen frå staterna till göteborg även tullningen .  Brunne Kring  pratar svenska .

// Torgny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har sett de båtar du lägger ut på blocket. När jag ringde så tycker de att CE märkning är larvigt och inget att bry sig om. Känns så där seriöst. De lägger ut de billigaste de hittar på USA sidor och påstår de sett dem och så.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,jag har.

Och mitt råd är att hoppa över det.

Inget o lita på.

Köpte en Bayliner av dom som var så grundkörd!!!!!!

Och ändå hade han varit där o kikat på den....

Svaret blev att sådant kan ju hända.otur...

Nä,gangsters e vad det är!!

Däremot Boats International....dom kan jag verkligen rekomendera!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lundstedt & Hjerténs Båtar kom upp i en tidigare tråd gällande en Sea Ray 270 som skulle vara väligt fin. För en annan som vart på plats i USA och vet hur vissa båtar kan se ut därifrån så såg jag massor av fel bara på bilderna i annonsen. Brända dynor, fuktskador i ruff mm. Tog mig friheten och ringde på båten. Nej nej. Inte alls bränd bara lite smutsig minsann och sen börja han prata om mirakelmedel osv. Syntes väl att båten mestadels legat utan kapell. Framgick ganska snart att han dom aldrig sett båten och bara snacka massa skit. Motorn skulle vara renoverad men dom hade ingen aning om vad som var gjort. Troligen var drevet också renoverat eftersom man oftast gör det i USA när man renoverar motorn blush. Aldrig hört så mycket skitsnack från en säljare. Hoppas verkligen att killen som startade den tråden inte köpte den båten. Hittar inte tråden nu men skrev samma som ovan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi tog in våra  Bayliner 2858 via dem 2006 och allt fungerade klockrent , I deras värd var den i bra skick i våran i toppskick så vi är mycket nöjda.

Vi hade all kontakt med Robert.

Den vi köpte USA trailer av här hemma hade även han tagit båt o trailer via dem och var jättenöjda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sen kan man ju alltid kolla på allabolag.se........:)

Beträffande F skatt...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seriöst företag??...not!

 

Skattemyndigheten borde lätt vara intresserade!

 

 

Om företaget

LH Båtar är ett etablerat företag som specialiserat sig och arbetat med att förmedla båtar till Sverige sedan 2003. Vi har tagit hem över 400 båtar till nöjda kunder. Tveka inte att kontakta oss. Gå gärna in på vår hemsida: www.lh-batar.se

 

 

Ändrad pga, felaktig info, dock blev det inte bättre.

 

Status: Bolaget är aktivt

Registreringsdatum: 1995-09-06

 

F-Skatt status: Registrerad för F-skatt

Startdatum för F-Skatt: 1995-01-01

 

Momsgrupp: Tillhör ej någon momsgrupp hos RSV

Momsstatus: Registrerad i Momsregistret

Startdatum för moms: 2011-12-01

 

Länsäte: Västra Götalands län

Kommunsäte: Göteborg

 

BRANSCH

Kultur, Nöje & Fritid

- Artistisk Verksamhet

 

VERKSAMHET / ÄNDAMÅL

Uthyrning av marknadsplatser och därmed förenlig verksamhet samt musik och underhållning.

 

SVENSK NÄRINGSGRENSINDELNING - SNI

90010 - Artistisk verksamhet

47991 - Provisionsdetaljhandel (ej auktioner)

 

Båthandlare??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Säkert inte alls bränd i klädseln om man skulle fråga. Bara smuts minsann som går bort med mirakelmedel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,tattare är vad det är.

Jag ska söka rätt på bilderna på båten jag fick hem.................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm.. Man kan tyck vad man vill om CE- Märkning. Dock så är detta ett lagkrav. Att på detta sätt förmedla båtar, (Inkl. Allt) och inte ens nämna CE- märkning är i min värld högst oseriöst. För en okunnig person kan detta bli ett riktigt botten napp.

 

 

I priset ingår allt:

båt, frakt, tull, moms, inplastning, vinterkonservering, vagga och arvode klart till Göteborgs hamn.

 

Dessutom så är majoriteten av deras båtar som är till salu helt omöjliga att CE-Märka på ett korrekt sätt. Denna lilla parentes skyltas det inte så hårt mycket med.

 

Tycker att detta är rent bedrägeri på högsta nivå!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utan att ha någon koppling till företaget i fråga anser jag att det inte är mer bedrägeri än valfri mäklarannons på en fastighet.

 

Självklart är säljarens beskrivning alltid förskönande av objektet. Är man naiv, okunnig och oförmögen att kolla upp saker själv bör man helt enkelt avstå att köpa saker.

 

Vem skulle förövrigt köpa ett hus eller en bil osedd? Själklart tittar man live på objektet innan köp.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jo, med att be folk att bli kriminella eller att INTE upplysa om att man blir kriminell (läs: gör något olagligt) är bedrägeri för mig. Om nu båtarna var så fantastiskt bra, skick, pris skulle de lätt kunna ta hem båtarna till Sverige och sälja dom här, MEN, då blir det LH- båtar som får stå för böter, vite osv... Så det går inte. Det är bättre att en blåögd privatperson får ta smällen om den kommer. Detta nämns INTE på deras hemsida!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så länge CE-märkningen är helt meningslös och består av en underskrift på ett papper av en välbetald tysk som aldrig sett båten live, samt kontrollen ligger i transportstyrelsens händer och är i princip obefintlig, är det nog relativt ofarligt för importören...

 

Fortfarande helt klart oseriöst att inte nämna något om detta då man förmedlar båtar dock.

 

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Sjofart/Fritidsbatar/CE-markning/Kontroll-att-kraven-uppfylls/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Såg inte det fina i kråksången, eftersom LH-båtare förmedlar båtar och inte säljer dessa är det köparen som är importören och skyldigt att stå för CE märkningen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gör-gott lilla hjärtat!

Så ni menar la att det finns firmor som fulimporterar båtar från Florida? Det var det värsta, såna ena tykna typer.

Vad jag hört är alla Floridaimportörer seriösa!? Då måste jag ändra min uppfattning. Menar ni alltså att de ljuger om båtens skick och försöker få kunden att köpa båten utan att själv besiktiga båten? Eller ens träffa säljaren?

Detta är ju upprörande!

Hur är det med t.ex. Boats International, jobbar de annorlunda än LH båtar? indecision

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolagsinfon ovan är på ett annat LH båtar som ligger i Jönköpings trakten. Ej detsamma som lh-batar.se som diskuteras i tråden

 

L-H båtar går tydligen genom P & F Nöje Handelsbolag som sysslar med musik och underhållning www.partytrubadur.se

Omsättning 2012 300-499tkr. Med den summan så lär inga båtar säljas genom det bolaget iaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

LH-båtar förmedlar ju inte själva ens, det står på deras hemsida att det är P&F Nöje som står för den biten. Huvudman är kanske en go gubbe på en bänk på Järntorget, med ditt nick kanske du känner honom??

Välkommen tillbaka förresten.

Edit - sorry, Capitan var snabbare ang. P&F än jag här;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ber om ursäkt för dålig / felaktig publicerad info. Har ändrat i mitt tidigare inlägg. Dock så har jag svårt att tro att nöjesbolaget har deklarerat för hundratals båtaffärer. STORT URSÄKTA om någon har blivit uthängd som inte har med detta att göra.

 

Detta är bara ännu ett bevis på att man fifflar, då man annonserar i annat namn, bolaget är reggat för annan verksamhet, osv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jerkerg....bra att Du inser att Du far med felaktig info och att Du ändrat i dina inlägg men allt har Du inte ändrat....inte första gången på forumet att dessa inlägg blir felaktiga o till slutar med vem som är bra eller inte! Det kan vi diskutera massor....men läs som minium hela sidan innan kommentarer.

.  Säger jag att jag fick 3 olika priser på frakt av  Boats.de  kommer nån säkert  påstå att jag inte fått dessa l.....LH Båtar borde o har har nog redan noterat denna diskussition och har förhoppningsvis fattat att det  finns mer pengar att hämta om dom klargör och förklarar/ändrar sin marknadsföring och bolagsform och oklarheterna kring det......priserna är det ju inte nåt fel på.

Dom får skylla sig själva att  kanske 8 av 10 ev kunder drar öronen åt sig efter att läst hemsidan noga och kanske telefonirt alt mailat och insett att allt kanske inte står rätt till....synd att 2 går på det!!!  Finns säkert utrymme för förmedlingsavgifter i dom 300-499 tkr  som anges....efter att följt annonserna deras -12 så ganska lätt att se att inte många blev sålda.....sjunger man litet falskt blir det ju inte heller många gigs...eller hur??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hade vart kul att veta hur en affär görs upp med dom. Som sagt med tanke på omsättningen så lär det ju knappast gå genom P&F Nöje. Vart har pengarna för de 400 båtarna de sålt genom åren hamnat tro?

Att nån tex skulle betala förmedlingssumman till P&F Nöje och skicka resterande till USA låter inte troligt heller. Då backar nog de flesta kunder.

Namnet bakom P&F Nöje och LH-båtar är samma iaf.

 

Vad gäller CE-märkning så står garanterat kunden som importör och därmed ansvarig.

Nån som vet vad som gäller vid förmedling? Ett företag får ju inte sälja en icke CE-märkt båt. Blir det skillnad vid förmedling tro?

Tar ett företag något juridiskt ansvar vid förmedling eller kan de bara skylla på båtens ägare alt företaget i USA som har båten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy