tufs 0 Postad 5 Januari , 2013 Hej undrar om någon vet hur scandica 630 wa är, hur den går isjön infästningar av beslag etc. Vridstyvhet m.m priset är bra om man jämför med båtar i den klassen. Vill även ha bra förslag på styrpulpetrar runt 6 meter. Erfarenheter av olika märken. Ska ha den till fiske, krabb och hummerfiske. Har tidigare haft buster l och uttern 5412. mvh/ janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 72 Postad 5 Januari , 2013 Jag har också undrat mycket kring Scandica båtar då jag gillar de jag ser i förhållande till pris. Men på samma sätt som du har jag inte lyckats hitta ägare till deras båtar som kan uttala sig kring vad de tycker. Jag var och tittade på den mindre 560 WA på båtmässan Göteborg men den imponerade inte riktigt tyvärr. Låga fribord, liten pulpet med för liten ruta för att täcka två personer. Jah upplevde den även mindre längdmässigt än min nuvarande Ryds 535 så den kunde inte konkurrera med min. 635 WA är väl egentligen ingen renodlad WA eftersom du inte kan gå runt pulpeten från båda håll. Istället sitter man lite inlåst bredvid passageraren. Det gillar jag inte riktigt när man åker båt, jag vill kunna ta mig fritt runt om i båten såväl vid fiske som vid anläggning. Men ni som äger någon av dessa båtar får gärna börja kommentera! Hade varit grymt intressant =) // nybliven pappa =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 5 Januari , 2013 Scandica går tryggt i sjön bra vridstyvhet och är utmärkt om isbrytare. Lite törstig för privatbruk att åka med till badviken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser