Gå till innehåll
onsdag 05 november 2025
Tess

Väntan på Grappa

Rekommendera Poster

Gissa om jag längtar till våren. Köpte en ny (beg) båt  för ett tag sedan.

Hann bara ha den i sjön (Mälaren, Västerås) 3 dagar. Allt fungerade perfekt de turer jag hann åka, sedan var det dags att ta upp inför vintern. Nu står hon väl skyddad under presenning utomhus. Hann inte riktigt bekanta mig alls. Så mycket som man är nyfiken på och så mycket som man vill sätta igång med. Får nöja mig med att titta på bilder under vintern och se fram emot våren. 

Skålar med Grappa för Grappa \smiley\http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/regular_smile.gif\ title=\smiley\ width=\20\ />. Skål alla trevliga, kunniga människor på MG.

EDIT: Undrar ju varför jag ser gamla båten (Sea Ray) som profilbild när jag använder Macen, och den nya profilbilden (Princess 32) på PC. \angry\http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/angry_smile.gif\ title=\angry\ width=\20\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

- En båt som heter Grappa den är väl mint 40% så passa dig för KBV och sjöpolisen. wink

Skämt å sido.. grattis till nya båten.  En vinter med många sköna drömmar kan man tänka.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ser din Princess med namnet Grappa i min Mac! Fin båt!

Själv höjer jag mitt glas vin och skålar med dig! Jag har med mig massor av bilder från båten och en hel del prylar som kommer sysselsätta mig under vintern. Vi har dessutom uppgraderat täckställningen till husmodell så båten kommer inte få vara ifred speciellt mycket!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack smiley. Mintprocenten återstår att se. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flintstone: Tack o skål. Fin gammal båt du har. Fina linjer. Vad har du för motor i den? Hade också en 1969 tidigare, en Biscaya 29 tidigare med Perkinsmotor.

Såg att du tidigare haft segelbåt Stortriss många år, fin den också. Varav bytet till motorbåt?

Tur du som har ytor att hålla till i under vintern :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu först kopplade jag, haha. Mint  40% är en sak men minst  40% en annan sak. Allafall i min värld. wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack själv! Det sitter en GM V6:a i den nu. Båten är konstruerad för Volvos raka fyror så 6:an gör båten lite tung i gumpen. Därför jag håller på att flytta fram så mycket av den befintliga vikten jag kan.

Ja, varför bytte jag...det var av personliga orsaker som jag inte vill gå in på här men jag kan säga att jag saknar min lilla Tina Turbo II ibland...det var en underbar båt som jag nästan hade ett kärleksförhållande till. Men som med kvinnor så kan man inte hålla kvar vid relationer som är avslutade utan det gäller att stasa 100% på den ralation man har nu och lägga all energi på att utveckla den och se framåt!

Ja, båthuset känns som ett otorligt lyft! Jag har kämpat under A-ställning i alla år och nu har jag en sal att jobba i! laugh Jag kan jobba trots ösregn och lysrören i taket gör mig helt oberoende av dagsljus vilket är en förutsättning för vinterjobb.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Du vet vad man säger; Den som väntar på något gott väntar alltid för länge....  Den här sommaren har vi tillbringat så mycket tid i båten att hon nu har blivit ett med oss. Det tar sin tid innan allt hamnar på rätt plats! Nu är båten i säkert förvar och nu har livet i huset börjat och där finns flera projekt att genomföra; bl a ska vi bygga ett filmrum. Det är kul att kunna spåna fram idéerna men också att man kan ro iland dem själv. Allt klarar man inte själv och det är då som ens kontakter gör nytta.

En sak är jag dock helt övertygad om; kärleken till min Mats och till vår båt - exakt i den ordningen.

Seari - just love her!

post-10022140-1394237312,8445_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ser i varje fall en vit båt, av en typ som jag normalt inte hade sett IRL. Namnet i aktern i skrivstil skulle kunna va Grappa och den passerar färjan i Hamburgsund på väg södeut. Hjalmars krog i bakgrunden. http://www.hjalmars.se/

Det var nån som i nåt sammanhang skrev; Våga våga Appel \wink\http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/wink_smile.gif\ title=\wink\ width=\20\ />

Det bruka komma tipps vad man skall göra om den gamla profilbilden hännger sig kvar. Nu är jag lika ointreserad av datorer som av motorbåtar, men det är nåt med att ta bort cookies eller tömma cacheminnet.

Själv brukar jag alltid täcka båten på så sätt att jag har fullt tillträde innombords hela vintern. Tillbringar nog nästan fler timmar i båten vintertid än på sommarn. Nu skall man nog inte göra några förändringar innan man sett vad som fungerar eller inte. Sen har ju, som tur är, inte alla samma sjukdom som jag, som måste bygga om det jag inte gillar.

Välkommen tillbaka till Bohuslän vad det lider. http://www.youtube.com/watch?v=siz-OdfzV94

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Toaen: Stämmer bra, bilden är därifrån. Båtens tidigare hemmahamn. Numera Mälaren. Vet vet, kanske hon någongång återvänder till Bohuslän, men inte med mig smiley. Tror hon har hittat hem igen eftersom hon innan västkustens 5 år bodde och levde på ostsidan, framförallt Mälaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...