nilsnobbing 157 Postad 8 November , 2012 Hej! För några år sedan var SXK under het debatt på forumen, framförallt för att det fanns en nedlåtande ton från gentemot det marina livet på nätet, som t ex i detta forum. Redan då kunde man förstå att en del framträdande personer var rädd för det öppna, okontrollerbara som internet medför. Eftersom jag gillar SXK (och går med igen så snart jag köper båt) blev jag glad när jag nyss surfade in på www.pakryss.se. En kalasfin site solm verkar vara väl underhållen med nyheter. Även www.sxk.se känns fräschare, om än kanske mer statisk. Hoppas fler besökare hittar dit, men det lär ta ett tag efter alla dessa år av vanskötsel. Bra gjort! Snygg upphämtning! //Nils Nobbing Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saltpeter 11 Postad 9 November , 2012 Håller med ! De verkar vara på väg upp. Nedläggningsförslaget för Malma Kvarn var kanske droppen som fick bägaren att , inte rinna över, men sparka styrelsen och börja bygga något bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mambo 82 Postad 9 November , 2012 Jag hoppas också att dom kommer igen. var medlem i över 20 år men gick ur för ett par år sedan då jag tyckte all energi i SXK gick inåt och alla medlemmar mera betraktades som en intäckt för att kunna hålla igång maskinen. Till slut tröttnade jag och bad i ett mail om svar på hur jag som medlem kunde få fortsatt glädje av klubben -fick inte ens ett svar. Ett tecken på att medlemmarna inte var prioriterade. SXK blev som en fackförening -en för stor apparat som mest fokuserar på sig själv och glömde bort syftet med sin existens. Som sagt, hoppas att dom kommer igen. Men det behövs mycket sopande med stora kvastar innan det blir rent så man kommer ned och ser den grund man står på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser