frejo 0 Postad 6 Oktober , 2012 Ska precis beställa nya dynor och fått frågan vilken vikt jag vill ha på skummet i sittdynorna. Vill minnas det var fråga om 35 eller 45 kg. Vad bör man välja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 1 Postad 6 Oktober , 2012 35 kilo kallskum. 45 blir väl hårt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frejo 0 Postad 7 Oktober , 2012 OK, då kör jag på 35. Tack för svaret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frejo 0 Postad 8 Oktober , 2012 Nu visade det sig att valet stod mellan 35 och 40 kg. Är rekommendationen fortfarande detsamma? /frejo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 170 Postad 8 Oktober , 2012 Vilken tjocklek hade du tänkt dig på dynorna? Tunnare dynor kan det vara bättre med lite hårdare (40 kg) och med tjockare dynor passar 35 kilo bäst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 1 Postad 8 Oktober , 2012 Jo. Jag har jobbat som möbeltapetserare och kapellmakare i ett tidigare liv så 35 kilos är det som jag tycker ger bäst komfort, om du nu inte vill ha det hårt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperpetri 2 Postad 8 Oktober , 2012 35 är bra men jag föredrar hårdare på kaptens stolen endast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frejo 0 Postad 13 Oktober , 2012 Det blev 35 kg. Firman jag anlitat var och finjustera skummet idag. Håller jag tummarna för att det blir bra. Än så länge verkar det lovande ialla fall... Tack för svaren /frejo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 13 Oktober , 2012 Kryssarklubbens västkustkrets har en samling i ämnet. Renovera din 70/80-talsbåt Onsdagen den 24 oktober har vi en temakväll i Långedrag hur du kan renovera din 70/80-talsbåt inkl dynor och textiler. Det blir som en ny båt men till bråkdelen av priset!! Vi får besök av Hans Hägglund som berättar om en total renovering av en Fjord 27 Cruiser från 1975. Under kvällen är även Pia Romedal från Kvarnby Textil på plats för att berätta om båtdynor och textilier. Kvällen kostar 100.- inkl fika, anmälan och mer info via hemsidan (se nedan) Välkomna hälsar motorbåtskommittén! http://www.vastkustkretsen.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser