Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
bostrom

Tips önskas

Rekommendera Poster

Bayliner 2655 -88. Vid nederbörd och blåst läcker det in vatten genom luftintagen på sidorna, vilket hamnar i motorrummet. Snart torrsättning och ett tänkt vinterprojekt var att försöka hindra vatten från att ta sig in. Är det någon som har lösning/tips på hur jag kan åtgärda detta?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

är du helt säker på att det är då vattnet kommer in i motorrummet?

Det kan annars vara otät relingslist eller läckage från motorn m.m.

Vatten är ett lurigt ämne..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det så salt vatten i Blekinge att ni kan känna saltsmaken. Annars är ju en metod här på västkusten att smaka på vattnet för att avgöra om det kommer uppifrån eller nerifrån.

Efter att ha haft båt i Stockholm under några år med seglatser norrut, Hudiksvall Haparanda mm seglade jag hem båten. Vet inte om det var på kryss mellan Karlskrona och norr om Hanö eller det var på kryss mellan Ystad och Falsterbokanalen jag fick en härlig upplevelse. När vattnet stänkte i ansiktet smaka det salt. Den upplevelsen hade jag inte gjort på flera år - underbart. wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är väl ganska så klassiskt problem på usa båtar regnar in i de flesta. Finns kåpor som man kan montera på insidan men de måse dräneras på nått sätt eller täck över ventilationsgallren på nått sätt när båten ligger i hamn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var ett reportage i praktiskt båtägande som beskrev just detta, byte till nordenanpassade var receptet där. Du kan säkert få hjälp i båthandeln om vad du ska ha istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...