Gå till innehåll
onsdag 31 december 2025
Spancox

Nu drar jag ut på böljan den blå!

Rekommendera Poster

Nu hägrar två veckor i Stockholms skärgård. Tänkte komma ned till Söderköping, men vi får väl se vad Aeolus tycker om den tanken.

Bifogar den bästa Fairwind-målningen från Horta.

Fair winds på er!

post-10015511-1394237195,3376_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst 2012

Ja det lär ju inte gå undan i en segelbåt wink

Bifogar bilden som vi tog på dig förra året när du envisades att inte flytta dig för färjan. Hoppas att du har tagit förarbevis i år för det var ju pinsamt det som hände.

Hur f-n tänkte du?

post-10022140-1394237195,379_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2012

Du är allt ganska blåögd, vilket ju också syns på din avatar.

Motorbåtar skall ju väja för segelbåtar - det vet väl alla.

Något trång farled var det ju heller inte frågan om. Bilden tog du ju i Oxdjupet och där finns det ju hur mycket plats som helst för en liten sketen motorbåt.

Man skall bara inte tro att man kan tränga sig fram bara för att man är stor.

Och varför skall man ha så brått. Trivs du inte på sjön?

Nej - allt skämt åsido som kärringen sa som sorterade äpplen.

Ha´ t sô pen´ t Spancox 

Senast ändrad av toaen | 03 augusti 2012 | 15:08

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Tycker det är skönt att vara svensk, blåögd och blond och till på köpet läckert brunbränd; lite arisk så där till vardags smiley

Jodå, vem som väjer vet jag efter min digra utbildning i flottan MEN jag vet också att det tillhör gott sjömanskap att bägge gör kursändringar för att undvika kollision; whatever framdrivning.

Bilden visar grabbarna i den lokala Storebroklubben; de e grabbar som kan svänga en ölsejdel på den lokala ölstugan!

post-10022140-1394237195,6882_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget snack, färjan är upphinnande och ska väja! Ha en bra seglats i skärgården, så här års brukar det tunna ut med båtar i veckorna, och vattnet brukar vara badbart. Det blir säkert två kanonveckor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att du är ett komplett stolpskott är det ju numera väl ingen som betvivlar, den här gången lyckas du som vanligt få precis allt om bakfoten.

Vad menar du med att du bifogar bilden som ni tog på mig? Jag har aldrig seglat en sådan båt som den på bilden.

För det andra så bör du å det snaraste antingen förstå följande eller sälja din båt.De sjöregler som finns är de som gäller. Motorgående fartyg väjer för seglare. Alla dagar i veckan när inte särskilda undantag råder.

För det sista:

Det finns inget förarbevis för båt, det heter förarintyg - men du kanske tänkte på det moppebevis du nyss tog?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det vet väl alla att den som seglar för sitt nöje ska  väja - En färja är ju full med folk som är ute och roarsig, dans brukar de ha ombord också. - Snacka om nöjesbåt.

Segling är däremot ett slitgöra. sitta där och blåsa på seglet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror mig ha läst någonstans att det hör till etikett att som fritidsbåt väja för yrkesbåtar/fartyg även om det inte är regel!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

Hur känner man bäst igen en yrkesbåt? En fiskeguide i en Buster RS.

post-10014625-1394237222,6714_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...