Nimb26 2 Postad 30 Juli , 2012 Kul att höra vad era drar per distans. Räknade samman mina turer idag och jag hamnar på 1,1 lit/distans i snitt vilket jag är glad för som en snitt förbrukning på årets 273 distans. Vår båt väger ca2.7-2.8 ton Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeltO 12 Postad 30 Juli , 2012 Jag ligger i ungefär samma härad, mellan 1,1 och 1,5 liter/distans. Båten är 25 fot och väger oxå strax under 3 ton, marchar ca 24-25 knop. Bytte turbo i våras och kan tycka att bränsleförbrukningen är något lägre nu, men det kan även vara önsketänkande:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 30 Juli , 2012 Ungefär samma båtstorlek, med AQAD41A och uppgraderad turbo. Båten är planande (Marino 8000) och väger runt 3 ton. Vi marschar normalt 22-23 knop (max hast. 29-30). Den förbrukar i medeltal ca 1,5 l/M. Nu är det ju så att med alla kanaler (Väddö-.) hastighetsbegränsningar etc. betyder det att snitthastigheten inte är samma som marschhastigheten. Gissar att vi kör 80-90 % i marschhastighet och resten 5-7 knop. Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser