Gå till innehåll
onsdag 21 maj 2025
df90

Svårt att få köpa ny båt

Rekommendera Poster

Lite tankar kring de inlägg som finns ute nu ang svårt att sälja båten och nimbuskonkursen m.m

Har planer på att köpa en helt ny mitthyttbåt i 6 m klassen, dryga 350 000:-.

Fick tanken på göteborgsmässan och en månad senare i början mars ringde jag båtfirma1 i bohuslän som förklarade att de inte hade någon båt hemma utan hänvisade till båtfirma 2 i norra bohuslän.

Ringde upp denne firma och han hade en hemma i hallen som han visade upp.

Han hade ingen sjösatt för provkörning än pga is i hamnen men lovade återkomma ca 1 vecka senare så jag kunde provköra, tydligen mycket is i den hamnen för han har inte ringt än.

Då tröttnade jag, men för en vecka sedan ringde jag upp ytterligare en båtfirma denna gång i halland som säljer dessa båtar, säljaren svarade efter en stunds funderande att ja det är den där nya ja, nä vi har inte tagit hem några sådana i år, kanske nästa år .

Även han hänvisade då till båtfirma 2 som skulle ha en hemma och sade då följande:

Du kan ju provköra en där så kan du komma till mig och köpa en sedan.

Det är inte konstigt att det går som det ska i båtbranschen om presumtiva kunder  hanteras så när de vill köpa en ny båt.

Nu lägger jag detta på is till nästa år så får vi se.  

Senast ändrad av df90 | 07 juli 2012 | 21:43

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båtfirmor verkar ha ett konstigt kundbemötande! Jag köpte en plotter föregående sommar. Av olika anledningar behövde jag den väldigt snabbt. Firman lyckades fixa detta, tyvärr skickade leverantören fel modell. En utan ekolodsfunktion. Men det var inga problem, jag fick ha den utan och när jag kom hem från min resa fick jag byta till den med ekolod som kommit hem under tiden. När jag kom hem åkte jag o bytte. du behöver bara byta själva gps n allt det andra är samma. Nu i våras när jag skulle koppla in ekolodsgivaren till plottern så gick det inte. Visade sig att strömsladden skiljer sig mellan modellerna. Ringde firman och förklarade mitt bekymmer. Inga problem de skulle beställa en ny strömsladd. När den kom skulle de ringa! Tre veckor senare ringde jag o frågade om inte sladden dykt upp. Jodå den finns här! Tack! När min fru som hade vägarna förbi skulle byta den sladd jag haft i ett år mot den korrekta sladden säger de! MEN den här sladden är ju använd! Efter min fru ringt upp mig och jag har fått förklara så fick jag iaf den sladd jag skulle haft från start. Visst de ordna sig tillslut. Men man kunde ju önska sig lite trevligare bemötande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...