Gå till innehåll
lördag 15 november 2025
Empirikos

varför lutar segelbåtarna?

Rekommendera Poster

Vad katten är facerape!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Våldtagen på Facebook, någon har stulit din identitet och skriver i ditt namn.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett nytt ord för de som glömmer att logga ut från sin Facebook och sedan råkar ut för att någon annan skriver något dumt/roligt som status åt dom.

Ett exempel (Troligen inte äkta) är statusraden på facebook

Hej Johan, du glömde din mobiltelefon i min taxi i går kväll. Hör av dig till mig så får du tillbaka den i byte mot att du betalar taxinotan som då så påpassligt sprang iväg från

Typ... =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är nästan som på Gunnar Emanuells tid. wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var väl skönt att veta att hela denna tråd var ett skämt, även fast vi fick en del seriös vetande i svaren.

Jag är lite frestad att bygga vidare på ämnet konstiga men självklara frågor där svaren kan bli vad som helst.

Vad sägs om:

Varför tutar motorbåten?  (har aldrig hört en segelbåt tuta)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Empirikos:
Haha, du får försöka hämnas. ;-)
Smyg på nåt vänster in på sonens favosajt med horn i pannan och ställ nån genant fråga.
Behövs nog inte mycket i tonåren, om jag minns rätt. Kanske räcker det med nåt som litet lätt antyder att mammans inflytande fortfarande är stark?
Hmm ... men mer exakt vad i så fall? devil

Labbibia:
Jo, men de seriösa inläggen blir svåra att googla ifall de omges av många ovidkommande inlägg. Blir s.a.s. mycket text att skumma för att vaska fram enstaka guldkorn.
Oftast är väl wiki-artiklar, välgjorda bloggar eller företags hemsidor effektivast när man söker info. Men just i bra forumtrådar kan man hitta ämnesanpassade ansamlingar av länkar/hänvisningar till lämpliga källor.
Nå, internet-länkar är färskvara och slutar efterhand att fungera, så arbetslösa blir nog aldrig vi som - av nån outgrundlig anledning - råkar gilla att försöka hjälpa till? Oavsett framtida forumdisciplin eller ännu mer utvecklad sökmotor, direkt anpassade snabba svar på konkreta frågor kommer nog alltid att uppskattas?

Mambo:
Har en gammal munblås-trattsiren av plåt i segelbåten, den låter fruktansvärt högt trots att den är utplattat av diverse tunga pryttlar där den ligger under myriader av andra bra&ha-grunkor. Använd kanske fem gånger under de senaste trettio åren eller så.
Brukar istället busvissla/gestikulera för att snabbt påkalla uppmärksamhet de få gånger det verkligen behövs, för vi som seglar är ju bortskämda med att kunna vingla lite som vi vill. :)

Senast ändrad av Thomas-1 | 11 maj 2012 | 17:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...