peterk65 0 Postad 16 April , 2012 Hej jag har en Force 85hk som ryker som bara fan på tomgång och i bland lite svårstartad tror ej att den får bensin direkt ?får köra på start motorn flera gånger luktar inge bensin Är det någon som har några ideer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 190 Postad 17 April , 2012 Blir bensinblåsan hård när du pumpar ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 5 Postad 17 April , 2012 Vad är det för färg på röken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peterk65 0 Postad 17 April , 2012 Vit rök Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peterk65 0 Postad 17 April , 2012 Ja prata med en som trodde det kunde va tändningen har bytt vajrar precis ???? men hur ställer man täningen då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 190 Postad 17 April , 2012 Vit rök låter på mig som vattenånga. Har du vatten i bensinen, filtret eller förgasaren ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peterk65 0 Postad 17 April , 2012 Nej ny bensin va ute och fiska i söndags i säkert 10 tim men de va lika rökigt hela tiden på låga varv gasar jag på är allt bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 5 Postad 17 April , 2012 Vit rök kan tyda på att du har vatteninträngning någonstans, t. ex. skjuten topplockspackning eller spricka i godset. Motorer genererar iofs mer ånga när det är kallt och lite fuktig luft så vita avgaser behöver inte betyda att något är fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peterk65 0 Postad 17 April , 2012 Jag har kollat kompet i cylindrarna det var ok Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 21 April , 2012 Detta kan vara helt normalt men kolla topplockspackningen och packningarna på avgasluckan. Kan vara ett litet läkage på toppackningen som inte syns på komp.provet eller läkage på avgasluckan och det märks inte vid mer gaspådrag pga att då har avgaserna högre tryck och tillåter inte vatten gå in bakvägen via avgasportarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser