Gå till innehåll
torsdag 13 november 2025
ida3

Ang. OSMOS, (böldpest) i plastskrov

Rekommendera Poster

Bedöm vaddå? Vad åsyftar du med ditt inlägg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fattar inte heller inlägget.

Finns betydligt bättre skrivelser om osmosis än det där på nätet.

Mvh Jonas

Senast ändrad av jonke_66 | 09 april 2012 | 20:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt rätt. Fel webbadress. Den riktiga är www. arneolsenab.se   och det är rättat nu. Knut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är jag eller du dum? Jag förstår fortfarande inte vad du vill åstadkomma med att länka till ett företag som reparerar båtar. Har du en skada på din eller undrar du över något specifikt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förmodligen jobbar han på företaget eller är ombedd av en vän att göra reklam för företaget, men vet knappast att det blir negativ reklam....

Senast ändrad av Westfjord26 | 09 april 2012 | 20:47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man klickar på Båtar och sedan på Osmos (tror jag det var) kommer man till en skrivelse som funnits på deras hemsida i tio år. Tror det är den som avses. Handlar om att böldpest kanske inte är så jätteallvarligt, och att det kan vara ett spöke skapat av färgtillverkare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här tror man det är en fråga om plastpest.

Och så är det reklam för ett företag som utför plastreparationer ..bla krockskadade båtar, men inte ett ord om plastpest

Företagets hemsida var inte ens informativ.!   =  mer irriterande än lockande !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej begrep inte mycket angående frågeställningen jag heller.

Dock vet jag att Arne Olsén är en av Sveriges främsta experter på plastreparationer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Märkligt...den här typen av inlägg brukar ju göras av någon som registrerar sig, skapar en tråd och sedan aldrig skriver mer. Knut har ju i alla fall varit medlem sen 2011-12-11 och skrivit några inlägg som inte har med Arne Olsén att göra. Han verkar förtjust i Westerly också...

Ska bli intressant att se ifall vi får någon förklaring...smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den här tråden är definitivt skumm. Varför skapar en samma skribent flera inlägg med en länk till en välrenomerad plastreparatör?  Börjar dom få dåligt med jobb och Ida 3 riskerar att få sparken?

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=435141

Senast ändrad av toaen | 09 april 2012 | 22:09

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

Jag håller just nu på att epoxybehandla mitt skrov, i höstas tog jag upp båten och avlägsnade nästan 40 år av bottenfärg.

Jag har undertiden läst på om behandlingsmetoder, lösningsmedelsbaserat kontra lösningsmedelsfritt, inga entydiga fakta har kommit fram.

Däremot har jag snubblat över uppgifter på att osmos inte har nåt med plastpest att göra!

B l a här:

http://www.hotvac.com/osmosis/default.aspx

www.osmosisinfo.com

jag hoppas dom har fel annars har kommer jag att ha lagt ner mycket arbete och kostnader till begränsad nytta. skrovet blir slätt i a f.

Jag har inga poäng inom organisk kemi så jag har svårt att bedömma saningshalten.

Branschtandarden säger, använd tätt epoxyskickt, kan det ligga ekonomiska intressen bakom? 

Även metoden som jag länkade till har ekonomisk vinning i problematiken. Så vem ska man tro på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...