Terrafobica 68 Postad 1 April , 2012 Ja det är tydligen dags att ytterligare beskatta vår fritidsverksamhet, det har legat i luften länge att vi inte skulle få gratis elkraft från solen i våra båtar. När man har höjt fordonsskatten till nivåer där man inte kan höja längre, är det nu beslutat om en ny energiskatt på solpaneler. Ännu så länge är naturhamnar gratis men det är väl bara en tidsfråga innan det blir parkeringsavgifter så fort ankaret åker ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 169 Postad 1 April , 2012 Varför kan man inte höja fordonsskatten mer, det finns väl inget tak för det? Förresten kan du väl lägga upp källan på den informationen. Det är ju faktiskt första april idag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 1 April , 2012 Fordonskatten är ju bara 25% här i SE jämfört med Holland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 1 April , 2012 Någon källa lär jag inte hitta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 140 Postad 1 April , 2012 Härligt, ett nytt sätt att bidra. Vi som seglar känner ett visst tryck att köra upp mer bränsle då det lilla vi motorerar upp är en fis i rymden jämfört. Vi gör vårt bästa men den drar ju så förbaskat lite den lilla 23 hästars dieseln. Solskatt välkomnas givetvis men synd att det kom på inköpet av panelerna. Vi har redan köpt paneler för vårt behov. Jag tyckte jag såg att man skulle göra en schablontaxering där båtklubbarna gör en bedömning av nedladdade Ah. Det är enklare för båtklubben som bättre kan avgöra olika båtgrannars elkonsumtion. Nu kommer även segelskatt dvs skatt på skeppskatt s.k skattekatt, (på västkustska Skattegatt) ja man vet inte om man ska skratta eller kråta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 April , 2012 Det är ball att betala skatt sa ju Mona Sahlin, hon kom ju långt..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 1 April , 2012 April, april Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 1 April , 2012 Terrafobica dix points Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser