vedhuggarn 2 Postad 23 Mars , 2012 Tänker byta förgasare på min 305.aHar en 2 port rock orkester på nu.Förslag från någon som har monterat en 4 port som funkar bra och som kanske kan vara bensin snål..Holley eller edelbrock??? För eller emot..Tacksam för svar.Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tempest 1 Postad 23 Mars , 2012 Hej, varför vill Du byta förgasare och varför till en fyrportars. Man bör betänka att de som designar en motor inte är helt dumma. Allt i en motor är anpassat för att fungera bäst ihop. Din nuvarande förgasare kan passera ex antal kubikfot med luft per minut. Detta är då anpassat efter motorns volym, insugningstiden, kamaxel, ventilstorlek etc. Bereoende på många faktorer så kan det bli sämre med en fyrportsförgasare som troligen är designad för mer luft per minut. Du kan få sämre genomströmmning genom förgasaren då din motor troligen ändå inte klarar av att suga i sig allt som en fyrports förgasare kan ge. Jag skulle åtminstone hålla mig till orginal specen. Just a thought. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser