Gå till innehåll
torsdag 23 oktober 2025
Marrexxx

Liljedal -"Stillheten bor i det blå mellomrommet"

Rekommendera Poster

http://myrablogg.rodarummet.net/#post29

Längst ur på bryggan vilar måsarna slött i hettan. De ser bortkomna ut. Omgivningen för tankarna till en skogssjö inte en Vänervik.

så smått börjar det bli dax att fundera vart sommarens båtresor ska gå,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

Det låter som vacker poesi.. Vill inte förstöra din illusion men var nere på bryggan idag 15 , inte en människa , inte ens en överhettad fiskmås..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tomt i hamnen...  Men blondbella, du ska se att om bara en vecka eller två så släpper isen och det börjar höras ljud under pressarna. :-)

Senast ändrad av Marrexxx | 11 mars 2012 | 11:04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Tack för dina tröstande ord.smiley Ja det har du rätt i och ännu litet senare så tycker man nästan tvärt om, men nä, föredrar liv och rörelse framför total stillhet smiley

Senast ändrad av blondbella | 11 mars 2012 | 18:01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blondbella,  Håller med dig , kluckande vågor, lite måssar, segel mot horisonten, en båtgranne att byta några ord med på bryggan är trevligt.

Men om du vill ha det stilla och lugn och ro så vet du att då finns det alltid en ledig plats vid bryggan i Lijedal.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Vi verkar ju va litet oense i krogtråden men vad gör det vad vi beskriver här är betydligt mkt viktigare än politisk åsikt och ekonomi iaf för mig. Dessutom det du beskriver kluckande vatten... Tidig morgon leidig ..( familjen sover)  koka litet kaffe ut på däck , lite dagg , känner lite solstrålar värme varmt kaffe. Kan inte bli bättre . se solen gå upp, smiley 

Fattighet har ingenting med pengar att göra!!!  Thats it!!!!

(drastiskt redigerat)

Senast ändrad av blondbella | 13 mars 2012 | 20:40

Senast ändrad av blondbella | 13 mars 2012 | 20:49

Senast ändrad av blondbella | 13 mars 2012 | 21:06

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Marexx, ligger du i Liljedal? Kanske vi kan träffs på en fika eller så framöver vårkanten? Brukar ta ett par svängar in t Liljedal när andan faller på. En bärs vid Ravhôla sitter heller aldrig fel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Det är helt underbart, tar med mig varmt kakffe , och gott humör.: Och du är naturligtvis hjärtligt välkommen till min vackra skärgård. Snkt Anna... Skicka gärna mail ..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blondbella, jag kollade in http://www.sanktanna.com/   Sant är att det finns mycket mer skärgård än Stockholms och Västkusten som är fantastiska och minst lika vackra.

Jag håller med dig om den där magiska morgontimman, när solen börjat värma och man sitter och myser med kaffet innan familjen vaknat....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...