Gå till innehåll
måndag 27 oktober 2025
Mackey

Hur gick det för dig??? Blev det bättre?

Rekommendera Poster

Hej!

Kan vi inte lite till manns och kvinns försöka bli ännu bättre på att avsluta de trådar vi skapat genom att tala om hur det gick, vad som var fel, hur vi löste problemet, etc, etc.

Jag tror denna lilla extra ansträngning från var och en kan hjälpa även andra att lösa sina problem snabbare och lättare. Dessutom är det ju intressant och trevligt att få lite återkoppling när man lämnat tips och förslag.

Mackey

PS
Detta är ingen kritik, de flesta trådar (och trådskapare) har bra återrapportering (men inte alla).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

What goes around gets around

Det är iofs alltid kul med återkoppling men om jag ger ngn ett tips i dag så ger väl den personen ngn annan ett tips i morgon som i sin tur....

Man behöver inte alltid vara skyldig ett tack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För min del handlade det inte om att få ett tack, mitt svar var baserat på att man ofta läser flera förslag till lösningar och då skulle det vara intressant att få veta vilket som TS bestämde sig för och vad resultatet bidde. Då lär man sig förhoppningsvis någotblush

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej,det kanske inte behövs! Men kan ju vara bra att få veta vilket av alla tipsförslag som kan uppstå som avhjälpte eventuellt fel?

Ursäkta Westis,du hann emellan ;)

Senast ändrad av kalledrag | 08 februari 2012 | 11:05

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Javisst är det på sin plats att påminna om slutklämmen. Alla som följer en tråd vill se hur det gick. Ibland är det en fråga från nån som inte varit inne på MG förr och när den ser att frågan fick en lösning på dens båt är han nöjd och återkommer först när det är problem igen.

Egoistiskt men vanligt när det är forum man inte har som fritidsnöje. Men jag kan tro att vi som hänger här också missar ibland. 

Dags att kolla sina trådar och se om det är ett avslut på dom. Gräver man här på MG och inte ställer frågor, vilket säkert en hel del gör, så märker vi på MG inget om intresset och vad som saknas i en tråd. Många gånger hamnar man ju på MG när man googlar. Det är vi orsak till och får ta åt oss äran. Har märkt att jag även hamnat på MG med egna svar när jag googlat nåt jag glömt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan man få en lista på de trådar man skapat själv?
Jag hittar inte den funktionen.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En Löst knapp som ofta används i tekniska forum är bra men ingen universallösning. Nackdelen är att man kollar mer sällan i trådar som är lösta vilket gör atts folk som har problem och skriver i befintlig tråd får mindre hjälp.

Själv har jag problemet att jag frågar om saker som ligger minst 6 månader framåt, men kommer jag ihåg ska jag fylla på med hur det blev till slut  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då jag i perioder är väldigt aktiv på olika forum, och då och då glömmer återkoppling, så brukar jag göra så att kikar igenom alla tråder jag själv startat för att se om jag löst något sen jag skrivit i tråden sist.

De flesta forum har funktionen att man kan visa alla trådar man själv startat vilket gör detta väldigt enkelt. Man kan också söka efter trådar som andra medlemmar startat, så om jag minns att jag läst något i en tråd du startat Mackey, men inte hittar tråden, så kan jag be forumet visa alla trådar du startat och därigenom enkelt hitta vad jag söker. Jag kan också be forumet visa alla dina inlägg i alla trådar om jag inte minns vilken tråd det var i.

Ni som känner mig från det här forumet vet min stora soap box så jag skriver inget här om att jag tycker att MG behöver en ny forumplattform! wink

Mvh
Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...