GertD 0 Postad 11 Augusti , 2011 Jag har en evinrude 90hk från -90. I den så sitter det ett bränslefilter, långt ner, vilket gör att jag måste plocka bort massa prylar för att komma åt. Nu har jag köpt en annan variant med vattenavskiljare/bränslefilter 10micron som jag sätter i båten. Tanken är att ta bort filtret i motorn och ha slang direkt till pumpen. Är det vettigt att göra så eller måste jag ha kvar filtret där också? Känns som det blir kaka på kaka som dämpar flödet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GertD 0 Postad 18 Augusti , 2011 svarar mig själv: Innan motorn sitter en handpump, den hade gett upp för mig och släppte ifrån sig gummibitar i olika storlekar. Handpumpen sitter efter stora filtret. Efter denna erfarenhet så kommer jag aldrig att ta bort filtret strax före bensinpumpen! Utan detta filter hade dessa partiklar följt med in i pumpen och vissa passerat igenom till förgasaren. Senast ändrad av GertD | 18 augusti 2011 | 23:12 Senast ändrad av GertD | 18 augusti 2011 | 23:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser