Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
zewe

Hjälp byta tamp till storskot

Rekommendera Poster

Är ju grönjöling på detta med båtar så jag vänder mig igen till forumets stora kunnskap.

Jag behöver byta tamp på min storskorts skena eller vad det kan tänkas heta, ni har ett par bilder med här.

Det jag undrar är går det att göra det utan att behöva skruvalåss hela skenan det verkar ju sitta plastbitar som holler tanpen men dom verkar sitta som berget så jag har inte vågat benda.

 

post-10012993-1394236711,1365_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta nål och tråd, helst kapelltråd, och sy ihop den nya och gamla linan. Sedan är det bara att dra igenom den gamla så följer den nya med. Knopa/splitsa fast ena änden där den gamla satt fast. Klart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inte så enkelt med tanke på att tampen idag sitter som berget och vill inte komma ut, jag var lite otydlig i min beskrivning inser jag.

Problemet är att tampen sitterfast i skotblocket och jag vet inte hur jag ska få låss den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går det inte att lossa skruvarna som håller bygeln? Jag kan tänka mig att de sitter med gänglåsning och därmed ganska tröga att få loss, men det är nog så det ska göras.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

AAAAH bra tänk där, det hade jag missat totalt det ska kollas nästa gång jag är där

tackar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...