2HOT4U 3 Postad 11 Maj , 2011 har märkt att motorn inte går att tilta hela vägen upp för att låset tar i hydralstyrningen under vintern kan man nog ha den men ska jag tabort den helt eller vända på bulten så låset hamnat utanför båten? det är en Combilock så den borde ju tåla vatten om man skulle vända på den gäller en motorn på ca.190kg det är inget man tar på axeln direkt om dom verkligen vill ha så sågar dom nog ut hela akterspegeln vad säger experterna ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monark-670 10 Postad 12 Maj , 2011 Nån expert är jag inte, men kanske sunt förnuft räcker en bit. Jag tänker som du, att om nån är utrustad och motiverad att stjäla en 190 kilos-motor så lär inte motorlåset vara det som sätter stopp. Sen kan det ju vara en försäkringsfråga förstås, det vet jag inte. Men förresten, finns det inga undre genomgående bultar att fästa låset på? Min gamla Mercury 20 hk hade dels skruvklämsfäste upptill och sedan bultar undertill, där jag placerade bultlåset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 12 Maj , 2011 dom nedre är under vattenlinjen vill inte hålla på med massa silikon blir bara jobbigt om man skulle behöva tabort bultar kan man ju alltid byta frågan är hur bra det skulle funka om man vände på bulten så låset hamnade utanför Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 12 Maj , 2011 Det brukar kunna gå att tilta helt med Combilock om man lägger motorn i en svag gir så att cylindern inte hamnar ovanför låset, går det inte ens då? En annan lösning är att köpa stålpropp o hissa motorn, då försvinner oxå problemet.. . . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 12 Maj , 2011 då snor dom ju proppen istället det är styrstagen som tar i låset och det spelar ingen roll om man girar helt åt vänster eller höger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 12 Maj , 2011 Om du lägger styroket ovanför styrarmen istället för under som nu så vinner du lite frigång till, fick jag göra på min för att kunna svänga och grundsmyga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 12 Maj , 2011 Bild på vad jag menar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 13 Maj , 2011 hmm ska gå vakt idag så jag kan kolla hur den sitter det är inte min motor på bilden har en suzuki på bilden är det honda tackar för tipset Senast ändrad av 2HOT4U | 13 maj 2011 | 14:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser