Gå till innehåll
torsdag 19 februari 2026
ChristerN

En eloge till en bra leverantör!

Rekommendera Poster

Vill skicka en eloge till Odelco.

Det började med att jag med hjälp av inlägg här på MG bestämde mig att köpa en Battmeter till förra båten. Monterade den och hade ett flertal frågor som jag mailade in till Odelco.

Jag fick snabba svar och löste sedan alla problem med inställningarna och fick förklaring till beteendet på detta eminenta instrument.

I höstas köpte jag en ny båt som jag under vintern köpte en ny Battmeter till. När jag började planera monteringen av den konstaterade jag att den medskickade kabeln var lite för kort. Jag gick till Odelcos monter på Båtmässan och frågade vad jag skulle göra med detta, skarva eller vad? Killen i montern frågade om jag bodde i Stockholmstrakten så var det bara att komma förbi så skulle jag få en längre kabel. Kruxet var att de håller till i Saltsjöbaden och har öppet kontorstid och jag har ingen chans att hinna dit innan de stänger på dagarna.

Var bor du då? frågade killen. När jag berättade det sa han att han bodde i närheten och kunde svänga förbi med en längre kabel om någon vecka. Kanon sa jag och han fick namn och adress. Var nog lite skeptisk till att det skulle bli så men häromdagen ringde han på dörren med en kabel och önskade mig lycka till med monteringen!

Det kallar jag service! Kul med de som håller vad de lovar och håller en så hög servicenivå.

Jag bör tillägga att jag inte har några aktier i företaget eller är på annat sätt inblandad i deras verksamhet. Tycker bara att dessa bra exempel ska lyftas fram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra att det finns företag som fortfarnade anser service är något bra. Synd att vi sällan skriver om dom företag som sköter sig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Riktigt kul att höra.
Håller själv på och ska börja ställa in min nya Battmeter, men det är än så länge grekiska för mig.

Jag beställde lite saker från en e-handel sida i januari. Någon timme efter genomfört köp ringer de upp mig och säger att den ena produkten precis tog slut via en telefonorder.
De skulle få in produkten igen inom 2 dagar. Han sa att han såg att jag bodde i GBG och att han skulle  till mina trakter inom några dagar så han kunde lämna det direkt till mig för snabbar leverans.

2 dagar efter hade jag alla varor hämkört till mig att jag fick tillbaka pengarna för frakten.
Detta kallar jag service och det är just servicen som gör att jag återkommer som kund.

Jag tycker som du att man även ska skriva om när företag ger bra service och inte enbart när det går åt skogen.

Företaget jag köpte av heter HR-Marin (www.hrmarin.se)

OBS: Jag säger som du:
Jag bör tillägga att jag inte har några aktier i företaget eller är på annat sätt inblandad i deras verksamhet. Tycker bara att dessa bra exempel ska lyftas fram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var och hälsade på Odelco för ett par månader sedan på deras kontor i Saltis. Det är ett litet företag utan en hög kunddisk. Man kommer helt enkelt in i ett litet rum med en utsällning av vad de säljer, som på en båtmässa ungefär.

Oformellt och trevligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att höra.

Om man börjar diskussioner på trevlig fot så brukar iofs de flesta firmor vara hjälpsamma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det stämmer.
Då jag var 23 (4 år sedan) gick jag in i en båttillbehörs affär i Fiskebäck för att köpa mig en plotter för ca 30 000:- som jag hade sparat ihop till länge.
När jag började fråga en hel del olika saker om den började han i personalen att visa mig plottrar för 5-6 000:- istället och sa att den andra var för dyr för mig.

Kände mig verkligen förnedrad och gick därifrån för att köpa den på annat ställe.
Kan man inte ha pengar för att man är ung eller?

Jag har också bara bra saker att säga om Odelco som hjälp mig med min Battmeter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Slutlekt;

Jag förstår inte riktigt vad du vill säga med ditt inlägg. Är du besviken på säljaren i Fiskebäck att han inte försökte få dig att köpa den dyra plottern ? Jag trodde att problemmet med säljarna var det motsatsa, vill nästan alltid sälja det allra dyraste de har ?

Senast ändrad av jan_af_lisoe | 25 mars 2011 | 13:06

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.
Problemet var att han trode jag var en liten snorunge och inte hade de pengarna. Han ville inte lägga ner någon tid på att förklara om denna produkten kunde fungera till mitt navsystem i båten.

Hade jag varit 10 år äldre och inte haft träningsbyxor på mig hade det varit annat bemötande.
Tyvärr är jag inte ensam om att få detta bemötande i den butiken vilket jag hört den sista tiden från andra.

Jag blev själv helt paff när han påtalade att den var för dyr för mig.
Man ska aldrig döma någon efter utseende/klädstil.

Nog pratat om detta, vi får hålla oss till vad tråden handlar om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...