Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
JungmanJansson

"Marknadspris" för motorbåtar?

Rekommendera Poster

Hej alla.

Jag har tänkt sälja min båt till våren, främst för att den ligger oanvänd nästan hela sommaren.

Finns det någon webbsida där man kan få fram ett marknadspris för sin båt?

I mitt fall rör det sig om en Bella 512 Excel 2007 med en 75 hk 2T från 2006. Jag har även en registrerad trailer till båten från 2008.

Om någon har tips på en bra sida för att söka marknadsvärde eller rent av vet vad min båt med/utan trailer borde kosta, hör gärna av er.

 

Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla startpriser på Blocket.... Kolla nybåtspriser på din kombination och dra av en bit....

Annars är det den gamla sanningen: En vara är värd precis så mycket som någon vill betala för den precis när man ska sälja den. Marknadsekonomi kallas det...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För bilar finns ju en riktprislista. Men för båtar har jag inte sett någon. Det är nog väldigt beroende på, skick, popularitet, sommarvädret......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag såg annonsen på blocket nu, ser ut att vara bra pris på din.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm, 177 tkr för en fyra år gammal inkl trailer.

Personligen tycker jag det är rätt dyrt med tanke på att man kan köpa en fabriksny Bayliner 175 inkl trailer, men med dubbelt så stor motor för samma pengar.  Vill man gråimportera så går det att komma ännu billigare undan...

Visserligen står ju europeiska båtar högre i kurs, men ändå:-)

Är väl visserligen bara att försöka. Nappar det, så nappar det....

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte annonserat ut min båt än.

Intressant att killen i Småland verkar ha en något högre uppfattning om värdet än vad jag har.

Jag kanske ska justera upp mitt pris innan jag sätter in annonsen. smiley

 

Tror hur som helst att jag väntar med att annonsera till i samband med vårtecken och båtmässa då det säkert finns fler intressenter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt rätt vänta tills efter båtmässan o påsk. Se till att den är klar att sjösättas nyvaxad o tvättad mm. Sämre betalt för en smutsig ickevårrustad båt. Annonsera ut båt med x kr i tillägg för trailern, inte alla som vill ha trailer och den går alltid att sälja hyfsat lätt till rätt pris.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den är i väldigt fint skick redan nu.

I samband med servicen i höstas passade jag på att beställa en heltvätt av in och utsida.

 

Bara att täcka av och stoppa i sjön! smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...