Daniel_B 0 Postad 22 September , 2010 Var nere till stugan och tittade då till roddbåten, som hade vattenfyllts. Började ösa ur den och upptäckte dessa geléklumpar.. är det någon som vet vad det är för något? Har själv aldrig sett dessa förut.. kanske för att mina båtar aldrig förut varit vattenfyllda någon längre tid. Har bara tittat till den båten en gång i sommar.. tror det var i maj/juni, så den har ju fått stå i alla fall 4 månader utan att jag tömt den på vatten. Dock lossnade de lätt och de flesta var bara att ösa ur med öskaret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 22 September , 2010 En bild till.. ursäkta kvalitén.. tagna med mobiltelefonen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 855 Postad 22 September , 2010 Jag har sett liknande i mina roddbåtar i hela mitt liv. När jag var liten var jag helt övertygad om att det var rom som kom från fiskar som fiskmåsarna fångat och som fiskarna släppt ifrån sig i luften. Nu som gammal gubbe (nåja) så tycker jag fortfarande att det ser ut som fiskrom men jag undrar precis som du vad det egentligen är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 308 Postad 23 September , 2010 Säkert ägg från någon fuktälskande insekt eller kräldjur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neno 0 Postad 26 September , 2010 Vi hade liknande klumpar på ankarlinan när vi lättade ankar i Blidösund i somras. Samma sak vid Fejan och i Lådnafladen. Snabba firrar måste det vara för vi låg inte stilla mer än en halvtimme på ett av stoppen. Vore kul att få veta vad det är för varelse som varit framme. Hälsn Neno Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser