Gå till innehåll
söndag 21 juni 2026
Rikard79

Hyra Båttrailer i Örebro

Rekommendera Poster

Hej finns det nån som vill hyra ut sin Trailer till mig i Örebro trackten då jag måste ta mig upp till Dalarna ( 20 Mil ) och hämta hem båten för vinterförvaring.

Förut va det ju lätt att hyra ett släp på en bensin mack men så e det visst inte längre.

Vet att matin & Fritid har men dom e oftast upptagna.

Så har ni några tipps vart man kan hyra så hör av er tänkte åka till helgen och hämta den.

Rikard Tel 073-555 24 98

Båten är en draco 2000 få 1 Ton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Vet ej hur din båt ser ut men jag har en trailer 80km som är för båtar upp till 5,6 - 5,8m trailern är en 1000kg med lastvikt på 750kg vet ej om det räcker, men annars så vet jag att Såma bilbärgning på Hjorttorpsvägen i Örebro har haft en stor trailer för uthyrning.

// Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och tack för ditt svar. Borde nog va en 1300 g Kärra minst annars blir det ju 300 kg överlast och jag vet inte om kärran klarar det? Hur tung båt har du kört på din 750 kärra ?

Men jag kan ju testa med den bilbärgningen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hallå igen.

Min båt med motor väger runt 800kg men har inte Såma sin trailer kvar så har OKQ8 i Pålsboda en trailer och även Askersunds Marina, hoppas att det löser sig för dig.

// Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så nu va båten hemma! hyrde kärran på Såma va en 1300kg Kärra som lasta 920 Kg vart väl en del överlast men det gick fint hem.

Tack för tippset Elegancej om Såma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Skönt att det löste sig och gick bra lite överlass det får man väl ta i sådana lägen som tur är så har ju pojkarna och flickorna som jobbar ute på vägen i uniform oftast så dålig kunskap om vad båtar m.m väger så att åka dit för överlass sker bara om du skulle bli vägd av LTG.

Nästa gång är det du som hjälper mig, det är väl det som forumet är till för.

Hälsningar

Elegancej

Jan Olov Karlsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...