Terrafobica 68 Postad 8 Augusti , 2010 I går kväll var det rena ljusfesten, jösses vad det åskade, har aldrig sett något liknande. 2500 blixtar registrerades visst under en enda timme. Själv var jag hemma, men ni som låg ute i någon naturhamn, hur hade ni det i hällregnet? Bilder? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stephan_D 73 Postad 8 Augusti , 2010 Jotack, 180 graders vindvridning på natten när åskfronten kom. Vinden in rätt i aktern, ankaret släpper och blir tvungen att starta motorn och lägga i backen för att hålla ut båten från land medans fronten passerade. Fick ankarlinan runt propelleraxeln...linan gick av, så var vi utan ankare... En vänlig båtgranne kom roendes med ett spring som lades tvärs över viken och räddade natten för oss, dök efter den avslitna stumpen på söndagsmorgonen och fick upp ankaret, slutet gott allting gott. En natt att minnas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 8 Augusti , 2010 Jotack!! Vilåg utanför Möja på Demansskär igår natt. När man gick upp för att kolla läget på kvällen vid 21 blixtrade det magnifikt vid södra horisonten o inom en timme var det rakt över en. Man blir liten i sådana sammanhang. Jag tror det slog ner på Äggekobb en dryg distans söderut. Inga problem med att se omgivningen klart o tydligt mitt i natten eftersom det var max några sekunder mellan blixtarna.... Vackert men hemskt. Fast det gick över ganska fort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 9 Augusti , 2010 Usch vilken ruggig natt. Är det någon som kan bidra med foton? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lizardking 7 Postad 9 Augusti , 2010 Jag har inte några men Ted Johansson på Skärgårdsradion har lagt ut några rörliga bilder från Sandhamn. http://tedjohanzon.se/blog/?p=255 Skärgårdsradion är trevlig att lyssna på så den rekommenderar jag ifall man är i Stockholms skärgård /Micke W . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser