jarb 78 Postad 2 Augusti , 2010 Ska göra en ny huvudsäkringspanel med lite fler säkringsgrupper än orginal. Panelen som ska bytas är den uppe till höger på bilden. Orginal är den gjord i vanlig GRP. Vill göra något som blir så orginallikt som möjligt men lite bredare så jag får in 2 säkringsgrupper till. Funderar på att göra panelen i Poly-Wood. Nån som har erfarenhet av att jobba med det matrialet eller har förslag på nåt annan matrial som är liknande. Poly-Wood Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 2 Augusti , 2010 Länk till Poly-Wood på Byggplasts hemsida. http://www.byggplast-batprylar.se/Article.aspx?ArticleNo=1545 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 4 Oktober , 2010 Efter att ha jobbat lite med poly-wood har jag upptäckt en stor nackdel som jag inte räknat med. Det är väldigt svårt att fästa nåt med en plåt eller träskruv i det. Matrialet orkar inte hålla emot nånting utan man drar gängorna med en gång. Alltså ingen distinkt känsla att en skruv bottnat som när man drar in den i GRP eller plyfa/trä. Det är alltså genomgående bult som gäller om det ska bli nån hållfasthet överhuvudtaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser