politby 1 Postad 2 Augusti , 2010 Var och tittade på en Maxum 3000SCR från -99 i dag som kandidat för byte av en av våra båtar till en större. Just den här båten var inte värst välskött (det ser man ju direkt) men jag var mycket positivt överraskad av planlösningen, fördäckets layout och det allmänna kvalitetsintrycket och trivselfaktorn. Har därför tänkt att jag ska försöka hitta en annan. De som finns i Sverige verkar ligga mellan 500 och 600k vilket känns otroligt prisvärt, till och med om man skulle fundera på att byta ut de 2 sjövattenkylda bensin-V8:orna mot något modernare, eftersom själva båten i övrigt känns helrätt. Frågan är om detta är något värt att satsa på. Ska jag se de förhållandevis låga priserna som en indikation om att det är något skumt, eller är det bara fritt fall på V8-priserna-fenomenet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 41 Postad 3 Augusti , 2010 Hallåj Har själv kikat lite på båtar i den klassen. Maxum har jag dock missat men Sea ray ser snarlik ut men Maxum är nog lite bättre i planlösningen. Gällande priset så tycker jag att det är där dom ligger, något dyrare med nyare motorer eller om det är diesel. Det jag har lite funderingar över är soffan i ruffen, vad ska man ha den till? Det enda jag ser att man har den till är att sitta å underhålla kocken. Jag tycker i så fall dom som ha en dinette är lite smartare. Då kan man ju sitta å äta tillsammans m.m. För 500-600k så kan man hitta en hel del tycker jag. Kanske inte så nytt som 99-00 men det kan vi lite äldre men nyare motorer. Någon jag är sugen på är Princess 286, brutalt fin båt Egen midkabin med dörr som går att stänga. Men, man måste ju tyvärr bädda soffan i fören varje dag som man vill sitta där och äta. Hur man en vrider å vänder så är rumpan bak. Här är en bra planlösning i ruffen enligt min mening. http://www.blocket.se/malmo/Sea_Ray_340_Sundancer_28661360.htm?ca=11&w=3 Senast ändrad av Pirayan | 03 augusti 2010 | 10:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser