IvarN 300 Postad 3 Maj Den tidigare påfyllningsslangen återanvänds som skydd för nya slangen vid genomföringarna. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 300 Postad 16 Maj Tank levererad och placerad på högkant 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 300 Postad 16 Maj På plats, med gummiremsor under skott och gavlar. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 300 Postad lördag kl 15:11 För att hålla tanken på plats i sidled så byggde jag två klackar av distansmaterial som plastades in. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 300 Postad lördag kl 15:12 Och plastades fast 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 725 Postad lördag kl 15:30 Så levandes grannt det blir👍 Men jag måste gnälla lite på de som gjort tanken, var är manluckan? Inte nödvändigt men bra att ha en liten iaf. Sen gillar jag inte den skarpa vinkeln på påfyllnaddstosen, man får ta det nätt när man bunkrar. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 300 Postad söndag kl 14:53 (redigerade) 23 timmar sedan skrev Mercury_44XS: Så levandes grannt det blir Tackar Redigerad söndag kl 14:54 av IvarN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 300 Postad söndag kl 14:55 (redigerade) 23 timmar sedan skrev Mercury_44XS: Men jag måste gnälla lite på de som gjort tanken, var är manluckan? Inte nödvändigt men bra att ha en liten iaf. Smidesfirman frågade om jag ville ha det, men eftersom det är en bensintank så valde jag bort det. För mig och i just detta fall så övervägde nackdelarna mot fördelarna (fyra separata skott osv). Men om det varit en dieseltank så hade jag såklart haft det. Redigerad söndag kl 14:58 av IvarN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 300 Postad söndag kl 15:00 När jag målat klackarna med topcoat så låser jag tanken i sidled med en gummimatta i två lager, som viks i ovankant för att hållas på plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 300 Postad söndag kl 15:08 (redigerade) Efter cirkus ett halvårs pyssel, ett par kvadratmeter glasfibermatta och åtskilliga kilo polyester är nu tanken slutligen ansluten och inkopplad. Den är byggd i två mm syrafast plåt med fyra skvalpskott, volymen är minskad från 450 liter till drygt 300. Nivågivaren är flyttad till akterdelen, i den tidigare tanken var givaren monterad längst fram, vilket gjorde att nivån framstod som lägre än verkligt då båten lutar ngt bakåt under gång. Redigerad söndag kl 15:12 av IvarN 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser