Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Noliman

Naturhamnar utanför Möja?

Rekommendera Poster

Ge mig ett par tre bra naturhamnar (platser) att lägga till vid över natt utanför Möja, Lökaö eller däromkring.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ju hamnar som är bra för olika vindar.. Inte det enklaste att säga tre bra hamnar om man inte vet hur det skall blåsa..

Enklaste för dig är nog att åka till Nautiska magasinet och köpa boken - Arholma till Landsort. Där hittar du många bra vikar att ligga i..


Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Säck är väl en välkänd naturhamn nära Möja kanske lite väl känd. Det kan vara rätt fullt där vid bra väder.

Min favorit är Gällnöfladen  men det är en bit ifrån Möja.

/Micke W

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ostholmen precis utanför Möja är en bra allvädershamn där i närheten finns en elbastu som brukar vara ganska fullbokad (av runtomkringboende tyvärr fast det är en stiftelsebastu). I Lökaområdet finns många fina vikar där man kan smyga in med en motorbåt, det finns hur mycket som helst där.

Vet inte vad du menar med utanför Möja men Björkskär ligger ju inte så långt därifrån. Där finns en fin vik med brygga, det finns en tillsyningsman som håller koll på viken där han också bor. De har också en bastu men man måste ha med egen ved.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

V om Möja har du Tjägö som funkar fint vid sydliga vindar. Området kring Bockö hör till mina favoriter, NV Ängsskär fint. I och Y Sillö, SV Kalkböte, Långkobb fint men ha koll ner i vattnet och tilta upp drevet ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill du ha varmare badvatten kan jag rekomendera Västerviken, vi hade 26 grader i vattnet där för några veckor sedan. Ha bara koll på bränningarna när du går in.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gällnöfladen är ett riktgit bra alternativ. Har varit där. Lådnafladen likaså.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har kollat in Ostholmen på sjökortet. Ska testa och återkommer med omdöme så småningom. Tack för tipset!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...