Haesten 0 Postad 15 Juli , 2010 I nuläget så sitter det Perma gap? stift i den men då jag vill byta stift då några av dom ser lite fula ut, så undrar jag om man ska köpa likadana eller köpa traditionella stift som är billigare, vilken sort ska man köpa ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 499 Postad 15 Juli , 2010 B8HS med gap 0,9mm. wanmar får väl rätta om det är fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 697 Postad 15 Juli , 2010 Vill du slippa problem så är det Perma gap stift som gäller till den maskinen, sedan får alla förstår sig påare säga vad dom vill. Perma Gap tål att sura ner sig mer än vanliga stift. Dessa är dyra men behöver inte bytas så ofta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 15 Juli , 2010 OjOjOj vilken ny het,är ju tvärt om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 697 Postad 15 Juli , 2010 Tyvärr kan jag inte hålla med dig, har inte fått någon 70 tals Murkla med thunderbolt tändning att gå bra i längden med andra stift än PermaGap. Antingen så surar dom ner sig med överslag i isolatorn som följd och motorn går skitpissigt eller också slår stiften igen sig efter mycket lågvarvsköra. PermaGap klarar dettta bra mycket bättre, är min erfarenhet i alla fall. Sedan vet jag att vissa i branchen påstår att vissa vanliga stift funkar lika bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Haesten 0 Postad 15 Juli , 2010 fasen att alla ska tycka helt olika, i nuläget så tar inte gasen förrän efter 5-7cm rörelse från gasen och när man drar gasen i botten så går den bara 25knop kan det vara så att gasvajern ska sträckas? för den varvar inte särskilt mycket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 1 Postad 20 Juli , 2010 Efter 35 års erfarenhet av dessa motorer så VET jag att dom går bäst med Champinjon L77JC4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 20 Juli , 2010 sitter som orginal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 1 Postad 20 Juli , 2010 Nja, Det är QL76V som sitter orginal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 20 Juli , 2010 Nja det beror på vilken årsmodell serru Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 20 Juli , 2010 dessa stift var mont från fabrik AC40FFK Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser