Gå till innehåll
måndag 23 juni 2025
solave

varmvattenberedaren läcker

Rekommendera Poster

Har en nyinköpt Searay 260 årsmod, 00. Upptäckte idag att varmvattenberedaren läcker som ett soll! Satte på pumpen och såg att länspumpen började pumpa ut vatten? Imotorrummet fanns svaret- varmvattenberedaren läckte för fullt och den är helt inkapslad i ett metallhölje, modellen är en Altwood på 6 gallon och jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att ta isär den. Finns det någon som har mekat med detta och kan ge en nybliven DC ägare ett gott råd?

Tacksam för alla tips!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå! Hade samma problem med min. Det visade sig vara packningen till doppvärmaren som torkat o börja läcka. Har beställt en ny packningssats för 250:- på hjertmans. // P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är du säker på att dräneringen är stängd, det var inte min och trodde först då att den var trasig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade samma beredare i min båt. Det var inga större problem att komma åt själva tanken, efter man monterat bort all plåt. Du måste tyvärr ta ut den för att göra detta.

Sedan har du ett helvete att få bort allisolering runt tanken, skulle inte tro att du inte får tillbaka isoleringen runt själva tanken. Så det får du nog köpa nytt på något byggvarushus?

Det är ingen vidare kvalite på dessa, och min såg hur bra ut som helst, förutom att botten var helt sönderärgad på några enstaka ställen.

Jag valde att köpa en ny rostfri beredare istället.

mvh
Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...