Niclas_swe 1 Postad 27 Maj , 2010 Funderar på om man kan måla skrovsidorna i båten, och vad för sorts färg man då ska använda. Anledningen till mina funderingar är ju att det sitter ju som en matta limmad på plasten, skulle tro att det är för att isolera mot det kalla vattnet så man minimiserar kondensen. Vilken sorts färg ska jag använda så det inte släpper? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 28 Maj , 2010 Jag målade om vissa delar av isoleringsmattan inför förra säsongen. Använde våtrumsfärg. Fungerade bra, färgen sitter fortfarande kvar, och det ser fortfarande bra ut. Inga sprickor eller färgsläpp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falo 0 Postad 28 Maj , 2010 Jag målade också min skrovbeklädnad. Jag gick till båtaccenten och de rekomenderade mig en färg och det blev som nytt och det sitter fortfarande efter 4 år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_swe 1 Postad 30 Maj , 2010 klockrent. tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_swe 1 Postad 14 Juni , 2010 Köpte en våtrumsfärg som heter Robust. En mjuk färg som inte spricker och som skyddar mot mögel. Täcker bra och blir som nytt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser