Gusta 0 Postad 17 Mars , 2010 Hej,ska väl olja mitt teakdäck småningom,brukar ni olja nåtningen också,eller bena ut bara teaken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 17 Mars , 2010 Har man väl förstört däcket genom att lägga teak på det skall man väl inte förstöra det halkskydd som ett teakdäck ger, genom att olja det!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 369 Postad 17 Mars , 2010 Prova på en liten fläck så att oljan inte löser nåtmassan så den blir klibbig, olika nåtmassor är olika känsliga för olja. Fast - då har du iofs löst det som Toaen är orolig för, dvs halkrisken... Men, den är ganska överdriven. Jag märkte ingen försämring när jag oljat mitt teakdäck. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 18 Mars , 2010 Kanske är bäst att bara tvätta det,är ju snyggt som det är,men torkar det inte sönder i längden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 18 Mars , 2010 Golden Teak sealern är kanon.. tvätta av ordentligt och sen olja in. behåller den gyllenbruna färgen :-) http://www.martinssons-batbyggeri.com/sealer.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 18 Mars , 2010 ok,men teaken spricker inte,om man inte oljar den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 18 Mars , 2010 Nej du behöver inte vara orolig för att teaken skall torka sönder. Det är det som är det fina med teak att den innehåller så pass mycket naturligt fett att den står emot sol, vind och vatten. Det som brukar förstöra teakdäck är för mycket skrubbande med för hårda borstar. Om du tvättar ditt däck så tvätta alltid tvärs fiberriktningen. Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 18 Mars , 2010 då tror jag inte att jag oljar,tycker faktiskt att det är snyggare när det är lite grått,tack för era svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 369 Postad 18 Mars , 2010 Jag tvättade mitt däck med såpa och sjövatten, rackarns vad snyggt det blev - varje gång! Mycket såpa ska det vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 18 Mars , 2010 låter prima,o billigt!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 18 Mars , 2010 Jag gör samma. Äkta Grönsåpa. Förutom att grönsåpan luktar gott och är miljövänlig så är den också lite fet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 19 Mars , 2010 Håller helt med dig, det dyraste sättet att förstöra ett däck. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser