Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
tinawaara

Vad kostar det att byta toppen på en Mercruiser 3.0?

Rekommendera Poster

Hej!
Jag har precis fått ett erbjudande om att få köpa kompisens Bayliner 175 xt -05 med en mercruiser 3.0 motor. Grejen är den att toppen har spruckit och behöver bytas. Vad skulle det kosta?
Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kommer säkert fler och mycket bättre prisuppgifter men hur som helst. På min Yanmar ysm8 på en segelbåt så skulle det hela hamna på runt 17tusen. Och då gick toppen på ca 7000 kr. Men detta är ju inte riktigt likadan maskin ;-) iEn fingervisning om att det säkert blir skitdyrt.

 

/Pär

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej...
Jo det är ju det jag har på känn att det kommer att bli, dyrt alltså.
Det gäller ju bara att erbjuda rätt pris för båten från början så är det ju inga problem.
Varför han själv inte reparerar den är för att han har ny båt på G så då måste han ändå sälja den här för att ha plats för den nya. Så om han inte vill krångla med reparation osv så drar vi av priset för det, frågan är bara hur mycket.
Jag får väl lyfta telefonen och ringa till en reparatör och höra efter.
Tack iaf för snabbt svar.

/Tina

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej .

Har precis bytt topp på min omc 2,5lit (samma motor som mercrusier) till en 3,0liters .

Toppen kostade mej 5000:- renoverad med nya ventilsäten och rostfria ventiler samt provtryckt. Skall du köpa en topp så se till att den är provtryckt och inspekterad av en motorfirma.

Mvh och god jul Kurran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bytte toppen på min mercruiser 3,0l förra året. Köpte en ny topp hos hansen marine. Kostade strax över 5000:- packning. Såg att priset gått upp till ca 7000:-. Bytte själv. Kolla priserna på ebay.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

4995 arbete ink moms

 

VArför har den spruckit?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag inte var helt på det klara med vad som var fel på båten, och var tvungen att leja bort jobbet så skulla jag säga till kompisen att fixa motorn innan affär. Risken är alltid att det är mer som behöver fixas när man väl börjar .

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

12 375 kr

Fast pris och då ingår kaffe och macka medans jag byter.

/Styrbjörn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...