Valwin 0 Postad 21 November , 2009 Hej alla sailers! Jag har en Monark 540 men jag har fått ett erbjudande att köpa en Bellona 23. Kan någon som seglat en sådan ge mig ett utlåtande om vad du tyckte? Ska jag sälja min Monark och köpa Bellona 23:an? Tack på förhand!! //Valle Senast ändrad av Valwin | 21 november 2009 | 19:24 Senast ändrad av Valwin | 21 november 2009 | 19:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pheubus 2 Postad 23 November , 2009 Först ska jag säga att jag inte har seglat nån av båtarna. Rent allmänt får du väl fråga dig själv om du har ett behov av en större båt med allt extra jobb det är. Med monarks djup på 0.9m kommer man in på lite fler platser också. Fördelen med större är ju att man kan vara flera ombord, lite begvämare i hamn samt när det blåser mkt vid segling. Sedan skulle jag även titta på skicket på de båda båtarna. Har du tid och pengar att få den nya båten lika fin som den som du har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 23 November , 2009 Jag har hört att Bellonen är en god seglare. Kolla 500 segelbåtar i test av Curt Gelin, där står en del om Bellona 23. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser