Gå till innehåll
söndag 14 december 2025
Gäst Roger

Tips på båt med akterruff

Rekommendera Poster

Gäst Roger

Hej, Jag är ute efter en båt med akterruff till bra pris. Exempelvis Uttern 690 eller liknande. Har ni tips om fler märken som har liknande båtar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! I norrland finns det några Hajen 6802 A/ AT och de har ett kanonbra skrov och ligger runt 70-100´ om man lyckas hitta ett objekt till salu. A modellen har inte bubblan på taket. En Hajen har kanonbra skrov som går bra i hårt väder, men om du ska köra fort så föreslår jag nästan njurbälte vid kuling. En nackdel kan kanske vara att en släkting till mig lyckades få en längsgående spricka i botten, men kör man 40-45knop i >meterhöga vågar så håller väl inte allt i längden. Han hade en uppstyvad modell med ca 30% mera fiber och plast vilket kan ha varit en nackdel. Men att såga upp innerskrovet och plasta ihop den på en firma gick på 10´ så det var ingen dödsstöt.

post-4404-1394234286,6044_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst SL

En båt som jag uppskattat är Örnvik 660. Kanonbåt om man inte har bråttom, marchar 7-8 kn. Har en driftsäker diesel inombords. Andra båtar som kan vara värda att titta på är bl.a. Albin 25 eller Maxim och Flipper 850 om man har lite mer pengar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Fiskare

Sök stormskärsjanne ! En mycket sjövärdig båt om du inte har alltför brottom på sjön. Billig i drift med en dieselmotor på c:a 8-12 hk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Jochen

Runnö 22 duger gott till mig min sambo o mina 2 barn, o c:a 30000sek billigare är de också. Finns med inom o utombordare, även någon med dieselmotor har jag stött på. Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...