Gå till innehåll
onsdag 22 juli 2026
Alf_Von_Sil

Vad betyder "range" på min AC panel? Se bifogad bild

Rekommendera Poster

Jag har en fråga om knappen Range som ni kna se på den bifogade bilden. Står inget i manualen om denna knapp som man kan ha i ON/OFF läge. Själv kan jag inte ens försöka gissa mig till vad den betyder.

Någon som vet?

Mvh
Kristian

post-43007-1394235967,5884_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har för mig att range betyder spis eller något liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Range betyder bl.a. område, avgränsning, avstand. Vad är det för en sak det handlar om? På en ekolod t.ex. kan range betyder området, dvs djupet som är inställt. På en radar är range avstand, t.ex. max avstand som kan mätas eller avstand mellan ringarna.

Sven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske hjälper detta:

The IPC is an intelligent AC power reboot controller that provides reset capability to unattended remote equipment. The combination of the adaptive AC power range, standard connectors and methods of control make it easy to use anywhere in the world with locally available PC power cords that match the local standard.

It uses standard internationally available parts and IEC 320-C 13 & 14 AC connectors. It can be used on 110VAC through 250VAC mains. It is fuse protected from 10 amps at 115VAC to 6.3 amps at 220VAC loads. It provides various methods of initiating an AC power control to meet most any requirement. They can be initiated over ordinary dial telephone lines or automatically or over a network through a CPS Controller

AC omvandlar väl likström i växelström, eller vad har du det för? Och range anger kanske, om det handlar sig om 110V eller 220V? Kan det vara så?

sven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med Flummo. Tror det är strömbrytaren till spisen. Prova.Obestämd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var till spisen som satt i båten förut. Det var en kombinerad spis med sprit och el. Förra ägaren tog bort denna elspis då det var dåligt drag i den. Så knappen fungerar inte längre. Det är därför inget händer när jag provat knappen oh frågan ställdes här.

Men nu vet jag vad det är för något. Tack för hjälpen.

Mvh
Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...