philipkarlberg 1 Postad 4 Juni , 2009 Hej, Jag äger en Chris Craft Lancer 23, och den förre ägaren påstod att motorn var en Mercruiser 5,7 lit 260 hk från 2005. Men jag kan inte se att det står Mercruiser någonstans på motorn. Däremot står Edelbrock på topplocket (?), och drevet är en Mercruiser Alpha One. Någon som vet vad jag har för motor? Förgasare? Limpor? Ålder? Hälsningar från en total novis på motorer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 4 Juni , 2009 Limpor, remskivor mm.mm ser betydligt äldre ut än 2005! Kan va så att det rör sig om ett utbytesblock från 2005, då återanvänds alla lösa delar fast blocker är nytt/renoverat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
philipkarlberg 1 Postad 4 Juni , 2009 Sorry, jag blandade ihop det lite. Motorn sägs vara från 1995, och monterad i denna båt 2005. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iskall 0 Postad 4 Juni , 2009 Det är med all sannolikhet en Mercruiser. Edelbrock står det förmodligen på manifoldet (insuget). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 286 Postad 4 Juni , 2009 En Chevrolet smallblock 350 V8 helt enkelt. En av världens flest tillverkade motorer. Finns i personbilar, vanar, båtar och fan och hans moster. Volvo penta sålde (säljer?) samma motor under annat namn. Ser ut att sitta ett Edelbrock performer (aluminium) insug på din motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser