ciaraud 31 Postad 15 Februari , 2009 Jag har två trots att det i dag är bistert kallt ute 1. I går såg jag det första fågelsträcket som flög norrut 2. Denna vecka så vände den statistiska normal-medeltemperaturen uppåt efter att sedan augusti gått nedåt!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 15 Februari , 2009 Sittgöken och gonorren har hörts från buskar och skrevor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 15 Februari , 2009 Jag ser andra tecken, vinter. Den stora hackspetten är här varje dag och vräker i sig talg. Ganska kul, för småfåglarna passar alltid på honom för de verkar veta att där finns inget bordsskick alls. Jäklar vad han spiller omkring sig, medvetet eller inte? Det går 10 talgbollar i veckan och just nu lite mer och mer! Det verkar bli en kallperiod! Annars så går det också åt ungefär tio påsar nötter i veckan och två äpplen om dagen, dessa är för stararna som bara älskar äpplen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 15 Februari , 2009 Starar i mitten på februari? Om det är så, är det ett vårtecken så gott som något. Jag tror dock att du menar koltrastar. Annars har talgoxen börjat ropa... jag vill... jag vill... jag vill... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 15 Februari , 2009 Ja helt riktigt, klart jag menade det. Tack Samtidigt är det någon här som skriker... jag vill inte... jag vill inte... Men det är inte någon talgoxe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 16 Februari , 2009 Gon-orrens läte ska vist vara tjipitt, tjipitt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 16 Februari , 2009 Nej det låter bara quit, quit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 22 April , 2009 Bästa vårtecknet är väl att det påfrestande påskfirandet nu tagit slut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 April , 2009 Vårtecken om man bor mitt i stan (götet) är att A-lagarna har hittat tillbaks till bänkarna, cyklistjävlarna finns överallt, och skulle man mot förmodan vilja ha en öl eller en fika så är det fullt med rödvinskommunister på varenda uteservering. Tar man sig en morgonpromenad i slottsskogen så ser det ut som fan med lämnade engångsgrillar och tomburkar... Nu är det vår!(och trots ovanstående så är det härligt)..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 24 April , 2009 Absolut säkraste vårtecknet är här. Idag rantade min granne runt med traktorn med fyrdubbelmontage och harvade i hiskilig fart. Just nu sår han i strålkastarskenet då månen lyser med sin frånvaro och solen slocknat. Härlig. Lust. Vårbruk. DET ÄR VÅR! Vi har som sagt vår i luften. Var har ni eran? Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 345 Postad 26 April , 2009 Här är säkraste vårtecknet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Blue2 0 Postad 12 Maj , 2009 Jag såg ett säkert vårtecken i helgen. den första fyllisen som låg och sov på en bänk, röd som en nyutslagen ros i nyllet. Lite tidigt för rosorna men än då.... Hälsn. Blue2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser